سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک روانشناس:

رفتارهای کودکان ریشه در رفتار والدین دارد

یک روانشناس گفت: رفتارهای کودکان ریشه در رفتار والدین دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "عباس عزیزخانی"  ابراز کرد: مهم‎ترین عامل در زود قضاوت کردن، آموزش در دوران کودکی است که کودکان با الگو قرار دادن اولیاء خود زمانی که مشاهده می‌کنند والدین درخصوص اطرافیان زود قضاوت می‌کنند این رفتار در آنها نهادینه می‌شوند.

وی افزود: اولیا باید با دانش این موضوع که رفتارهای کودکانشان ریشه در رفتار آنها دارند با عمل کردن به اصول، چیزی را که قصد آموزش آن را به کودکان دارند بیاموزند. بیشتر دلیل گلایه اولیا مدرسه از رفتار ناخوشایند کودکان خصوصا در دوره ابتدایی نیز بستگی به آموزش کودکان در خانه دارد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: بسیاری از رفتارهای نیز وجود دارد که کودکان با انجام آنها، توسط والدین تنبیه می‌شوند این در حالی است که کودک به صورت مکرر مشاهده می‌کند که پدر یا مادر خود این عمل را انجام می‌دهد و سبب ایجاد تعارض رفتاری و مشکلات روانی متعدد در کودک می‌شود.

وی با بیان این‌که زودقضاوت کردن جزو شاخصه‌‎های منفی روانی افراد است و به سنتی یا مدرن بودن جوامع بستگی ندارد، اظهار کرد: دلیل این‌که این مشکل در بین جوامع سنتی بیشتر یافت می‌شود این است که در جوامع سنتی افراد خصوصا خانم‎ها مشغله کم‎تری داشتند، ولی در جوامع صنعتی مشغله افراد بیشتر شده است و بیشتر خانم‎ها شاغل هستند و فرصتی برای کنکاش در زندگی دیگران ندارند.

عزیزخانی تصریح کرد: این امر در بین خانم‌ها بیشتر شایع است و دلیل آن این است که خانم‌ها از لحاظ گفتاری از مردان قوی‎تر هستند، ولی هم‌اکنون زنان پابه پای مردان کار می‌کنند و فرصتی برای کارهای متفرقه ندارند.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: رفتار ، کودکان ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.