سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو خبر داد:

خودکفايي ايران در احداث نيروگاه هاي برق آبي

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو ادامه گفت: امروز در احداث تاسیسات آبی به خودکفایی رسیده ایم و ایران جزو رده های اول جهان در این موضوع می باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا دائمی در مراسم بهره برداری از واحد اول نیروگاه برق آبی لوارک گفت: جمهوري اسلامي ايران در ساخت تاسیسات آبی جزو کشورهای مدعی است و  ما با احداث نیروگاه های  لوارک، سیاه بیشه قدرت خود را به جهان نشان داديم.

وي افزود: کارشناسان و نیروهای توانمند ايراني تحريم را به فرصت کردند و با وجود رها کردن طرح توسط خارجي ها اما متخصصان داخلي با نمايش اقتدار فني و مهندسي خود اين طرح را به اتمام رساندند.

دائمی  گفت: اگر چه این نیروگاه در مقایسه با نیروگاه هایی همچون کارون چهار بزرگ نباشند ولی نقش متخصصان داخلی در اجراي طرح کاملا محسوس است.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو ادامه داد: امروز در احداث تاسیسات آبی به خودکفایی رسیده ایم و ایران جزو رده های اول جهان در این موضوع می باشد.

وی عنوان داشت: با مدعی شدن توانمندی ایران در ساخت سازه های آبی ، وارد میدان رقابت با کشورهای رقيب شده ایم و باید مراقب باشیم تا بهانه دسترقبا ندهيم.

وی با اشاره به این که سهم نیروگاه های برقابی در کشور 12 تا 14 درصد است، خاطرنشان کرد: هنوز بخش زیادی از انرژی خود را از انرژی های فسیلی تامین می کنیم امانيروگاه هاي برق آبي علاوه بر حفظ محيط زيست باعث تنظيم ولتا‍ز شبکه مي شود./س

برچسب ها: برق آبی ، آب ، نیرو ، لوارک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.