سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکنجه زندانيان عراقي در اردوگاه هاي انگليس

بر اساس تحقيقات يک کميته تحقيق، نيروهاي انگليسي زندانيان عراقي را شکنجه کرده و به قتل رسانده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه اينديپندنت ؛  اين تحقيق موسوم به السويدي درباره اتهامات زندانيان عراقي به نيروهاي انگليس در اردوگاه انگليس در عراق است. اين زندانيان شکايت کردند که مي توانستند بوي خون را استشمام کنند، صداي فرياد و سپس صداي زندان هايي که از آثار شکنجه شسته مي شدند بشنوند.

هدف تحقيقات اين است که معلوم شود دقيقا پس از درگيريهاي شديدي که در يکي از مناطق عراق و در پي شبيخون شبه نظاميان عراقي به يک گشتي انگليسي رخ داد، چه اتفاقي افتاد. البته آنچه که اختلافي بر سر آن وجود ندارد تحويل اجساد بيست عراقي از طرف نيروهاي انگليسي بود. ارتش انگليس مي گويد همه اين افراد در ميدان جنگ کشته شدند.اما عراقي ها بر اين باورند که شماري از آنها پس از بازداشت کشته شده اند. از جمله آنها فردي به نام حميد السويدي بود که نام او روي اين تحقيقات گذاشته شده است. 

سربازان انگليسي پس از جنگ سال 2004، اين را افراد که ادعا مي کردند کشاورز هستند به اتهام مبارزه و عضويت در ارتش مهدي بازداشت کردند.جاناتان اكتون ديويس وكيل شاکيان اعلام كرد گواهي فوت اين مردان كه تصاوير آن ارائه شده است ، زخم هايي را براثر اصابت گلوله، نشانه هايي از شكنجه، استخوان هاي شكسته و قطع اعضا نشان مي دهد. چندين جنازه فقط يك چشم داشتند .

در دومين جلسه طولاني اين تحقيقات ديويس ادعاهاي چهار نفر از نه زنداني را که ادعا کردند مورد شکنجه قرار گرفته اند خواند.گفته مي شود اين يک پرونده بي سابقه و بحث انگيز است. پيش بيني مي شود تحقيقات حدود يک سال طول بکشد.




برچسب ها: عراق ، شکنجه ، انگلیس ، زندانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.