سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مساجد مطالبات پایگاههای فرهنگی را در جامعه عملیاتی می کنند

استاندار اصفهان با بیان اینکه قرائت قرآن خواست فقط مساجد نیست گفت: مساجد بسیاری از مطالبات ما از پایگاههای فرهنگی را در جامعه عملیاتی می کنند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیستمین سالگرد تاسیس ستاد عالی هماهنگی و نظارت در کانونهای مساجد کشور؛ علیرضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان گفت: مساجد در طول تاریخ ما از قابلیت های قابل ملاحظه ای برخوردار بوده اند و بالاخره کشور ایران، کشوری اسلامی است که مسجد خاستگاه بسیاری از تعاملات فرهنگی در زمان انقلاب و خاستگاه اصلی ان بوده است و در نظام سازی برای جمهوری اسلامی اهمیت بالایی داشته است. 
استاندار اصفهان با اشاره به نقش مساجد بعد از انقلاب در عرصه های مختلف افزود: مساجد بعد از انقلاب اسلامی نقش مثبتی در پیشبرد امور از جمله حضور قوی در صحنه دفاع مقدس داشته اند. 
وی ادامه داد: مساجد بعد از جنگ نیز کارکردهای قوی فرهنگی سیاسی اجتماعی در ابعاد مختلف داشته اند امروز حضور جمع کثیری از جوانان را ما در مساجد شاهدیم و بسیاری از مطالبات ما از پایگاههای فرهنگی امروز در مساجد عملیاتی می شوند. 
ذاکر اصفهانی خاطرنشان کرد: آنچه در قالب ابزار مدرن دیده می شود قالباً برای تاسیسات و نهادهای مدرن مانند فرهنگسراها است و صرفاً در آنجا به کار برده می شود و این موضوع ضعف مساجد است. 
وی گفت: مساجد ضمن حفظ نقش سنتی خود می توانند با کمک ابزار و شیوه های نرم افزاری و حضور خود را سنگین تر و جدی تر کنند. 
استاندار اصفهان اظهار کرد: قرار نیست قرائت قرآن خواست مساجد باشد و جلسه شعرخوانی خواست فرهنگسراها امکان اینکه این دو موضوع در مسجد برگزار شود وجود دارد. مساجد می توانند با حفظ کارکرد سنتی و تنوع در استفاده از ابزار نو کارکردهای متنوعی را دربر بگیرند. 
وی گفت: تفکیک فرهنگ دینی از فرهنگ کشور ما امکان پذیر نیست زیرا فرهنگ ایران از متون دینی در طول تاریخ برآمده است. فرهنگ و اعتقادات ما برگرفته از دین و آموزه های دینی است. بر همین اساس می توانیم تمام آموزه های دینی و ملی را در کنار یکدیگر در مساجد داشته باشیم. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.