سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی سالمندی با اختلال خواب همراه می شود

بی خوابی در دوران سالمندی تا حدود بسیار زیادی به عوارض قرص ها بستگی دارد و اگر مشکل حاد شد حتما باید آن را با پزشکتان در میان بگذارید.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیکال هلت نیوز، تنش های روزمره مثل بحث کردن با همسر و یا فرزندان پرستاری از یک بیمار یا هر موضوع دیگری که اعصاب و روحیه شما را به چالش بکشد شب امکان یک خواب راحت را از شما می گیرد.
 
اگر روز پر استرسی را پشت سر گذاشته اید مستقیم به رختخواب نروید قبل از خواب خودتان را آرام کنید، کتاب بخوانید، به موسیقی آرام گوش دهید و به هر حال هیجان های خود را به گونه ای تخلیه کنید و بعد بخوابید.
 
نوشیدن یک لیوان شیر هم به شما کمک می کند تا خواب راحت تری داشته باشید، بی خوابی یکی از عوارض سالمندی است تقریبا بیش از 25 درصد از افراد بالای 65 سال با این مشکل روبرو هستند بی خوابی شبانه و در نتیجه خستگی ،بد خلقي و کاهش توان فرد در طول روز منجر به ایجاد مشکلات جسمی و روحی  می شود.
 
برای جلوگیری از گر گرفتگی از خوردن قهوه، شکلات خودداری کنید خستگی یکی دیگر از عوارض سالمندی است که لازم است از خوردن غذاهای قندی خودداری کنید زیرا سطح گلوکز خون را افزایش می دهد و منجر به احساس خستگی می شود، با بالا رفتن سن بدن کالری کم تری نیاز دارد بنابراین لازم است از غذاهای کم کالری استفاده کنید.
 
مصرف غلات، سبوس ها، کربوهیدرات و مغز و سبزی ها هم موجب کنترل سطح قند خون می شود و احساس بهتری به شما می دهد./ع2

برچسب ها: سالمند ، اختلال ، خواب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.