سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طلائي‌نيک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حقوق قانوني ايران بايد به صورت شفاف در سازمان ملل مستند شود

يک کارشناس مسائل راهبردي با بيان اينکه مذاکرات اخير ايران و آژانس به‌رغم نهايي شدن توافقات ميان اين دو، زمينه‌ مذاکرات بعدي را تقويت خواهد کرد، گفت: عدم انحراف فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران بايد بر مبناي تعهدات آژانس و به رسميت شناختن حقوق قانوني کشورمان به‌صورت قاطع و شفاف مستند شود.

رضا طلائي‌نيک در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران همواره بيش از تعهدات قانوني‌اش با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي همکاري داشته است، اظهار داشت: ايران همواره با انجام همه تعهدات مندرج در معاهده NPT و پادمان‌ها و نيز اجراي مداليته‌ قبلي هيچ پرسش و ابهامي را بي‌پاسخ نگذاشته است.

وي ادامه داد: اعمال فشارهاي سياسي کشورهاي ابرقدرت به آژانس و استفاده از اطلاعات غيرواقعي و شايعات رسانه‌اي از سوي غرب، موجب انحراف اين سازمان بين‌المللي از مسير حقوقي و فني و جايگاه حرفه‌اي‌اش شده است.

طلائي‌نيک با تاکيد بر اينکه ايران همواره روند همکاري حداکثري خود با آژانس را در راستاي اثبات صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي کشورمان ادامه مي‌دهد، تصريح کرد: با اين وجود آژانس نبايد با وجود حسن همکاري و اعتمادسازي کشورمان اجازه هر گونه سوءاستفاده سياسي و امنيتي را به برخي از دولت‌ها بدهد.

وي با بيان اينکه مذاکرات اخير ايران و آژانس به‌رغم نهايي شدن توافقات ميان اين دو، زمينه‌ مذاکرات بعدي را تقويت خواهد کرد، افزود: عدم انحراف فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران بايد بر مبناي تعهدات آژانس و به رسميت شناختن حقوق قانوني کشورمان به‌صورت قاطع و شفاف مستند شود.

اين کارشناس مسائل راهبردي با تاکيد بر اينکه هرگونه استفاده ابزاري غرب از آژانس عليه فعاليت‌هاي هسته‌اي کشورمان فضاي همکاري‌ ميان ايران و اين سازمان بين‌المللي را تهديد مي‌کند، خاطر نشان کرد: آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي مي‌تواند به موازات فضاي مثبت بوجود آمده در مذاکرات اخير ايران و 1+5 در آلماتي و با اتکا به موازين قانوني و حقوقي کشورمان مسائل باقي‌مانده را حل کند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: تعهد ، آژانس ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.