سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات غيرنفتي به 42 ميليارد دلار رسيد

معاون کل سازمان توسعه تجارت ايران از 38 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي در 11 ماه سال جاري خبر داد و گفت: اين ميزان تا پايان سال به 41 تا 42 ميليارد دلار افزايش مي يابد و اهداف برنامه پنجم در سال جاري تحقق خواهد يافت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، کيومرث کرمانشاهي گفت: بايد تلاش کنيم ارز مورد نياز براي واردات بطور کامل از طريق صادرات غيرنفتي تأمين شود و از درآمدهاي نفتي براي توليد ثروتهاي پايدار و بين نسلي استفاده کنيم.
وي رقم صادرات را در اين مدت 37.7 ميليارد دلار و واردات را 48.3 ميليارد دلار اعلام کرد و گفت: مديريت واردات هم امسال در دستور کار بوده است.
کرمانشاهي گفت: سه هزار قلم کالاهاي ايراني غيرنفتي به کشورهاي جهان صادر مي شود و سهم کالاهايي که مشمول عوارض صادراتي يا ممنوعيت بوده ، خيلي کمتر است.
وي افزود: حدود 73 قلم کالا مشمول عوارض صادراتي و ممنوعيت صادراتي است که بر اساس مباني اصولي و اقتصادي اعمال مي شود.
معاون سازمان توسعه تجارت ايران درباره ممنوعيت برخي اقلام پتروشيمي هم گفت : اين موضوع در کارگروه تنظيم بازار و با هدف تأمين نياز داخلي تصميم گيري مي شود و اگر توليد کنندگاني که مي گويند بخشي از توليدات در انبارها مانده است مدارک و اسناد خودشان را به اين کارگروه ارايه کنند و به تصميم گيري نهايي برسند ، آماده ايم با کمک گمرک جمهوري اسلامي ايران همکاري کنيم.
کرمانشاهي گفت : تجارت سبز هم در اولويت است و از ورود کالاهاي مخرب زيست محيطي جلوگيري مي کنيم./س
برچسب ها: صادرات ، غیرنفتی ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.