سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلایه کارگردان گام های شیدایی از کسب جوایز بيشمار یک فیلم:

چرا سرتاپای "قاعده تصادف" جایزه گرفت

چرا فیلمی چون "قاعده تصادف" چندین جایزه می گیرد اما فیلم های حوزه انقلاب حتی کاندیدا هم نشدند.

حمید بهمنی کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: اگر به عصاره سینمای ایران که در جشنواره فیلم فجر به تصور کشیده شد نگاه کنیم درمی‌یابیم که دو اتفاق بسیار خوبی برای سینما رخ داد.


وی ادامه داد: اول اینکه سینما از موضوعات و مسائل حاشیه دار که در ابتدای سال رخ داد قدری دور شده و دوم اینکه جوانان تازه نفس در جشنواره فیلم فجر خوش درخشیده و وارد میدان شدند.
کارگردان فیلم سینمایی "گلوگاه شیطان" تصریح کرد: اما متاسفانه ما هنوز در شان انقلاب، نظام و شهدا و استوره هایمان کاری نکرده ایم درحالی که حدود 60 فیلم سینمایی با مضامین و موضوعات مختلف در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد اما هیچکدام به انقلاب اسلامی مربوط نمی شد، این مشکل بزرگ ترین نقطه ضعف برای سینما است.
بهمنی با ابراز گلایه از رفتار برخی منتقدان در جشنواره فیلم فجر گفت: در جایی که همه فیلم های جشنواره و حتی کوچکترین مسائل جشنواره را بررسی می کنند کسی با منتقدان کاری ندارد متاسفانه گروهی به اسم منتقد و خبرنگار با گروه خود با آمدن به جشنواره فیلم فجر به تماشای فیلم ها نشستند این گروه هر فیلمی که نمی پسندد مورد تمسخر قرار می‌دهد.
این کارگردان اظهار داشت: نباید با فیلمساز این گونه رفتار شود در صورت داشتن گلایه ای باید آن را بیرون از سانس نمایش به کارگردان گوش زد کرد و در صورت قابل تحمل نبودن تماشای ادامه فیلم سالن را ترک کنند نه اینکه سازنده فیلم را به سخره بگیرند و نقدهای منفی برای آن فیلم بنویسند.
با اشاره به یک جوایز بیشمار برای فیلم سینمایی "قاعده تصادف" عنوان کرد: فیلمی چون "قاعده تصادف" به کرات در جشنواره فیلم فجر جایزه می‌گیرد اما فیلمی که در راستای اهداف نظام و انقلاب ساخته می شود کاندیدا نیز نمی ‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید قدری این موضوع در سینمای ایران آسیب شناسی شود./ص
برچسب ها: بهمنی ، سینما ، اکران ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.