سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تاريخ؛ ضربات دولت اصلاحات را نسبت به استقلال وكلا فراموش نمي‌كند

يك حقوقدان با انتقاد از دولت اصلاحات در مواجهه با استقلال كانون وكلا، تصريح كرد: تاريخ هيچ‌گاه ضرباتي را كه دولت اصلاحات به استقلال وكلا وارد كرده است را فراموش نمي‌كند، در سال 1376 با تشكيل قانون جلوگيري از اخذ پروانه وكالت، اولين آسيب به استقلال كانون وكلا وارد شد.

"نعمت احمدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران درباره استقلال وكلا اظهار داشت: وكلا از حقوق مغفول مانده مردم دفاع مي‌كنند و براي دفاع از اين حقوق بايد مستقل باشند.

اين حقوقدان با بيان اينكه وكلا براي حفظ استقلال خود بايد به نهادي مستقل وابسته باشند، گفت: كانون وكلاي نهادي است كه تلاش مي‌كند تا با حفظ استقلال خود زمينه استقلال وكلا را نيز به وجود آورد.

وي با انتقاد از دولت اصلاحات در مواجهه با استقلال كانون وكلا، تصريح كرد: تاريخ هيچ‌گاه ضرباتي را كه دولت اصلاحات به استقلال وكلا وارد كرده است را فراموش نمي‌كند، در سال 1376 با تشكيل قانون جلوگيري از اخذ پروانه وكالت، اولين آسيب به استقلال كانون وكلا وارد شد.

احمدي ادامه داد: بر اساس اين قانون، تعداد وكلا از سوي هيات سه نفره كه شامل روساي دادگاه انقلاب، دادگستري و كانون وكلاي مركز تعيين مي‌شود، همچنين تاييد صلاحيت وكلا در انتخابات كانون وكلا نيز بر عهده دادگاه قضات است.

وي اذعان داشت: در حال حاضر با وجود اقدامات گذشته استقلال وكلا مخدوش شده است و نمي‌توان انتظار داشت كه اين استقلال به طور كامل به كانون وكلا بازگردد، از اين رو گمانه زني درباره تصويب قوانيني مانند اصلاح نظام وكالت كه بندهايي از آن بار ديگر استقلال وكلا را تحت تاثير قرار مي‌داد،‌ ديگر نگراني وجود ندارد، چراكه استقلال وكلا مدتهاست كه مختل شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: استقلال ، وکلا ، نعمت ، احمدی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.