سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش فعاليت هاي تروريستي در سوريه

کارشناس سياسي سوري گفت: فعاليت هاي تروريستي در سوريه کاهش يافته است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه ؛‌ علي مقصود درباره تحولات نظامي و سياسي در اين کشور گفت: در جنگ تحميلي عليه سوريه کشورهاي زيادي شرکت کرده اند. اين جنگ دو ساله به پايان راه خود رسيده است. يکي از گزارش هاي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) در بيست و نهم ماه ژانويه سال 2013 مي گويد فعاليت هاي مسلحانه در سوريه تا چهل درصد کاسته شده است. من بر اساس ارزيابي که از تحولات ميداني در سوريه دارم، تاکيد مي کنم در شانزده منطقه اين کشور فعاليت هاي تروريستي وجود داشته که به دو منطقه کاهش يافته است.

کاهش اين درگيري ها باعث کاهش پنجاه درصدي تلفات شده است. آمريکا جنگ کنوني گروه هاي مسلح تروريست را عليه سوريه رهبري مي کند.  واشنگتن به دليل فشار متحدان نظام سوريه به گزينه سياسي براي پايان دادن به درگيري ها در اين کشور متقاعد شده است ولي به حمايت تسليحاتي از مخالفان نظام سوريه ادامه مي دهد تا از برگه هاي فشار در مذاکرات سياسي آينده برخوردار باشد.

 يکي از ابعاد دخالت آمريکا در امور سوريه حمايت از عناصر جبهه النصره وابسته به القاعده است که اين نيروها در سال 2011 وارد سوريه شده اند. گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه نيز به عنوان گروهي سلفي وابسته به جماعت اخوان المسلمين است. نيروهاي القاعده و ارتش آزاد به دليل نااميدي ايدئولوژيکي خود دست به خودکشي و کشتار مردم مي زنند و  آمريکا از اين نيروها در چارچوب راهبردهاي خود براي تشديد درگيري ها در سوريه استفاده مي کند.




                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: فعالیت ، تروریست ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.