سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مبادله نفت و گاز ايران با طلاي ترکيه يا محصولات صنعتي!؟

روزنامه "توديز زمان" ترکيه در يکي از گزارش‌هاي خود اعلام کرد که ايران قصد دارد بابت فروش نفت و گاز به ترکيه، کالاهاي صنعتي از اين کشور خريداري کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سايت "واشنگتن فري بيکن" به نقل از روزنامه ترکيه‌اي توديز زمان نوشت: برخي از مقامات ايران طي درخواستي از دولت ترکيه خواسته‌اند که در ازاي بدهي ‌ترکيه بابت پول نفت و گاز، محصولات صنعتي ازجمله کشتي هاي تجاري، قايق‌ و شناور به ايران صادر شود.

يکي از مقامات دولتي ترکيه در مصاحبه با اين روزنامه گفت: این تقاضا به آنکارا منتقل شده و اکنون در انتظار پاسخ مقامات رسمی ترکیه است. براساس اين گزارش هزینه کالاهای مورد تقاضای ایران 3 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

و اما اين درخواست درحالي مطرح شده است که ترکیه در عوض نفت و گاز وارداتی از ایران در تلاش برای معامله بیش از 60 تن طلا با ایران است.

با اين وجود مدير کل تامين و نگهداري تجهيزات سازمان بنادر ايران، عبدالکریم رزازان نسبت به اين موضوع و جزئيات آن اظهار بي‌اطلاعي کرد.

وی در ادامه اعلام کرد که پیش از این، زمزمه ‏هایی مبنی بر خرید شناور از کشورهایی چون هند، چین و ترکیه در ازای مطالبات ایران از این کشورها شنیده می‏‌شد، که ما از موضع حمایت از ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‏های بوجود آمده در صنعت کشتی‏ سازی کشور، از آن استقبال نکردیم.

برچسب ها: ایران ، ترکیه ، مبادله ، کشتی ، طلا ، نفت ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.