سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال ناکامي نتانياهو درتشکيل کابينه

احتمال ناکامی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه جدید وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ شیمون اران ،روزنامه نگار اسرائیلی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، درباره درخواست بنیامین نتانیاهو برای دو هفته فرصت اضافی به منظور تشکیل کابینه جدید گفت: نتانیاهو فردا شب با شیمون پرز دیدار خواهد کرد تا از او بخواهد تا فرصت تشکیل کابینه را دو هفته تمدید کند. علاوه بر ائتلاف لیکود خانه ما که سی و یک کرسی را در اختیار دارد، حزب تزیپی لیونی هم شش کرسی را به دست آورد که به هیچ وجه مجموع این کرسیها برای تشکیل دولت کافی نیست. مذاکرات فشرده بین نتانیاهو و حزب «خانه یهود» ادامه دارد و روز گذشته نتانیاهو دیداری با هیات مذاکره کننده حزب «ییش عتید» به ریاست مائیر لاپید داشت. 

وی افزود: بین نتانیاهو و حزب ییش عتید اختلافات زیادی وجود دارد. زیرا حزب ییش عتید بر پیوستن حزب خانه یهود به دولت اصرار دارد. این دو حزب ائتلاف نزدیک با یکدیگر دارند. حزب خانه یهود مخالف از سرگیری مذاکرات با فلسطینی ها و خالی کردن شهرک های غیرقانونی است. این نگرانی وجود دارد که نتانیاهو نتواند کابینه را تشکیل دهد. 

اران خاطر نشان کرد: می توان گفت نتانیاهو در مرحله کنونی در بن بست گرفتار شده است. احتمال تلاش نتانیاهو برای ائتلاف با حزب کادیما هم وجود دارد. احزاب متعلق به یهودیان متدین خواهان پیوستن به دولت هستند، اما لاپید مخالف این مسئله است. 



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: ناکامی ، نتانیاهو ، کابینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.