سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

بیش از 86 میلیون دلار انواع مواد لبنی از مرز پرویزخان به عراق صادر شد

فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی (10 ماه) در مجموع 86 میلیون و 339 هزار دلار انواع مواد لبنی از طریق مرز رسمی پرویزخان این شهرستان به كشور عراق صادر شده است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'حسین پروین' افزود: ارزش وزنی لبنیات صادر شده 59 هزار و 180 تن بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بیش از 9 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح كرد: سال گذشته در این مدت بیش از 55 هزار و 229 تن انواع مواد لبنی به ارزش 76 میلیون و 323 هزار دلار از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر شده بود كه امسال از نظر ارزش ارزی 13 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم.

پروین اظهار كرد: انواع ماست، دوغ، خامه، بستنی و دیگر فرآورده های لبنی از جمله كالاهای صادر شده به كشور عراق و اقلیم كردستان است كه بدلیل كیفیت مطلوب و مناسب مورد پذیرش و استقبال مردم عراق قرار گرفته است.

وی گفت: شهرستان قصرشیرین دارای دو مرز رسمی و فعال خسروی با بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه است كه روزانه بیش از 100 كامیون انواع كالا، میوه و تره بار از مرز خسروی و روزانه 800 تا یك هزار دستگاه كامیون انواع كالا نیز بصورت میانگین از مرز پرویزخان به عراق صادر می شود.

قصرشیرین در غرب استان كرمانشاه با بیش از 25 هزار نفر جمعیت، دارای 186 كیلومتر مرز مشترك با عراق است كه خسروی با حكومت مركزی و پرویزخان با اقلیم كردستان عراق هم مرز است/س

برچسب ها: صادرات ، لبنیات ، پرویزخان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.