سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاي اطلاعات جديد از شبکه هاي جذب جوانان تونسي و اعزام آنها به سوريه

يکي از روزنامه‌هاي چاپ تونس اطلاعات جديدي را درباره شبکه‌هاي جذب جوانان تونسي و اعزام آنها به سوريه براي جنگ با نظام سوريه منتشر کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛ روزنامه الشروق تونس اعلام کرد سازمان اطلاعات الجزاير توانسته است اطلاعات دقيقي از جهاديهاي تونسي که در عمليات عين اميناس در ژانويه گذشته دستگير شدند به دست آورد.

اين اطلاعات درباره شماري از رهبران تونسي مسئول اعزام جوانان تونسي از استانهاي قصرين ، الکاف ، جندوبه و قفصه به جهاد در مالي و جنگ در کنار گروههاي تروريستي در سوريه است . سازمان اطلاعات مصر نيز توانسته است به اطلاعات مهم و خطرناکي از يک شهروند تونسي که در شهر نصر دستگير شده است به دست آورد . اين اطلاعات به شناسايي يک « هسته سلفي » در تونس منجر شد که کارش جذب جوانان تونسي با هدف جنگ در سوريه است .
 
روزنامه الشروق تونس همچنين گزارشهاي آمريکايي منتشر کرد مبني بر اينکه سازمانهاي اطلاعاتي ايتاليا مقصد شماري از مهاجران تونسي را که به صورت غير قانوني از ژانويه سال 2011به اين کشور وارد شده اند مشخص کرده اند.

بر اساس اين گزارشها مهاجران غير قانوني تونسي از ژوئن سال 2011 تا نوامبر سال 2012 از طريق « شبکه هاي جهادي » با پوشش کار در بخشهاي ساختماني و گردشگري به ترکيه انتقال داده و سپس به براي پيوستن به گروههاي تروريستي مسلح به ويژه در حلب و حمص به سوريه اعزام شده اند. 



                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تونس ، شبکه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.