سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال روزانه مقادير زيادي تسليحات از ترکيه براي تروريستها در سوريه

سياستمدار ترک تاکيد کرد هر روز تعداد زيادي کاميون حامل تسليحات از ترکيه به ستيزه جويان سوريه فرستاده مي شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ ترکيه نهصد کيلومتر مرز خاکي با ترکيه دارد و به علت نبود نظارت بر آن ستيزه جويان همچنان آزادانه از طريق آن تسليحات به داخل سوريه مي برند. ساکنان مي گويند ستيزه جويان در داخل آمبولانسهاي ترکيه به داخل سوريه سلاح قاچاق مي کنند. اين در حاليست که پايگاه نظامي ترکيه نزديک مرز با سوريه وجود دارد و اين تسليحات درست در مقابل چشمان نظاميان ترکيه قاچاق مي شود.

يکي از ساکنان منطقه يايلاداغي گفت سوريه اي ها از اين مرز به راحتي به داخل ترکيه رفت و آمد مي کنند. برخي از ترکيه اي ها در مناطق مرزي در درگيريها و کشتارهاي داخل سوريه مشارکت مي کنند. حتي در داخل نواحي مرزي سوريه چادرهاي مخصوص براي استراحت ستيزه جويان برپا شده است. آنها روز در داخل سوريه مي جنگند و هنگام شب براي استراحت به داخل ترکيه باز مي گردند. 

جوشکون سونمز عضو حزب جمهوريت خلق ترکيه گفت سوريه اي ها با خودروهاي ون سفيد رنگ به داخل ترکيه مي آيند. به علت درگيريها در سوريه هنوز آوارگان سوريه اي وارد ترکيه مي شوند. يکي از آوارگان سوريه اي گفت اوضاع در سوريه بسيار خراب است. مردم هيچ پولي ندارند تا غذا بخورند. 

يک آواره ديگر گفت خارجيها در داخل سوريه مي جنگند و همين اوضاع را خراب کرده است.هر روز صفهاي طولاني از کاميونها در مرز ترکيه و سوريه تشکيل مي شود تا ستيزه جويان آنها را به داخل سوريه برده و بار آنها را خالي کنند. برخي اعضاي جناح مخالف در ترکيه مي گويند اين صفهاي طولاني از کاميونها براي انتقال تسليحات به ستيزه جويان تحت حمايت بيگانگان در داخل سوريه استفاده مي شوند. 

جوشکون سونمز گفت دو تا سه ماه است که هر روز دويست تا سيصد کاميون در مرز صف مي کشند که برخي از آنها پر از تسليحات هستند. همه تسليحاتي که به داخل سوريه مي رود از ترکيه است. تسليحات از کشورهاي مختلف به داخل ترکيه مي آيد و بعد از آن به گذرگاه مرزي ريحانيه فرستاده مي شود. تحليلگران بر اين باورند اگر دولت ترکيه همچنان اجازه دهد جريان تسليحات به داخل سوريه ادامه پيدا کند اوضاع اين کشور همچنان بدتر مي شود و غيرنظاميان بيشتري در جنگي که به گفته بشار اسد رئيس جمهور سوريه جنگي نيابتي است ، کشته مي شوند.


برچسب ها: تسلیحات ، ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.