سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از تجاوز به مالي؛

تاکيد فرانسه بر رعايت حقوق بشر در مالي

فرانسه روز سه شنبه بار ديگر از مقامات ماليايي خواست به تعهدات خود در زمينه حقوق بشر و مقابله با مصونيت از مجازات عمل کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ يمينه بنگيگي ، مشاور وزارت امور خارجه فرانسه در امور کشورهاي فرانسه زبان (‌ فرانکوفوني) در برابر اعضاي شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد که در ژنو گرد هم آمده اند، از اعضاي شورا خواست  قطعنامه اي شديد درباره مالي تصويب کنند تا براساس آن فرآيندي براي ارزيابي اوضاع در اين کشور و مساعدت فني فراهم شود. 

وي در سخنان خود تاکيد کرد : ما بايد همگي از وجود خطرات خشونت و آزار و اذيت در مالي آگاه باشيم. نيروهاي نظامي فرانسوي که در مالي مداخله مي کنند  همه کنوانسيون هاي بين المللي را در زمينه رعايت حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بين المللي بکار مي گيرند. آنها درباره موارد احتمالي نقض حقوق بشر که امکان اطلاع از آنها را دارند، بسيار دقيق هستند. 

بنگيگي همچنين بر درخواست فرانسه براي  استقرار فوري ناظراني که براساس قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد پيش بيني مي شود،‌ تاکيد کرد. وي همچنين از اينکه مقامات مالي از ژانويه دو هزار و دوازده پرونده هاي جرائم مرتکب شده در اين کشور را به ديوان کيفري بين المللي ارجاع داده اند، قدرداني و تاکيد کرد آموزش نيروهاي امنيتي مالي بخشي مربوط به رعايت حقوق بشر را در چارچوب مخاصمه در بر دارد.



برچسب ها: مالی ، بشر ، تجاوز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.