سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلانلو:

12نفراز زندانيان تاکستان بامرخصي پايان حبس آزادشدند

رئيس دادگستري شهرستان تاكستان در بازديد از زندان مركزي قزوين بامرخصي پايان حبس 12نفر از زندانيان حوزه اين شهرستان موافقت كردوگفت:حبس زدايي و کاهش جمعیت کیفری يكي از مهمترين برنامه هاي سیستم قضايي است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "رسول اصانلو" در جريان بازديد از زندان مركزي قزوين  کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با برخی از مشکلات موجود در زندانها دانست وافزود:از جمله راهکارهای اجرائی و ضروری براي کاهش جمعیت کیفری اعطای آزادی مشروط، عفوهای موردی، اعطای مرخصی‌های پایان حبس، اخذ رضایت شاکی و همچنین فراهم نمودن زمینه‌های آزادی مددجویان با حضور مسئولین قضائی در زندان‌هاست.

 وي حضور قضات در زندان‌ها را نوعی تسهیل گرایی در رسیدگی به پرونده قضایی مددجویان مطرح نمود و افزود: این امر راهکاری اساسی در کاهش تردد خانواده‌ها به مراجع قضائی است.

 رئیس دادگستری شهرستان تاکستان عنوان كرد: بزهكاري و ارتكاب جرم به عنوان پديده ضد ارزش اخلاقي و اجتماعي تلقی و سبب بروز آسيب اجتماعي در روابط ميان فرد و جامعه  می‌شود .
اين مقام مسؤل قضايي گفت: اقدامات مدیران و مسئولین زندان‌ها از طریق برنامه ریزیهای اصلاحی، پیگیری و رفع مشکلات قضائی مددجویان عامل مهمی دربازدارندگی از تکرار جرم وبژه شده است.  

رئیس دادگاه عمومی و انقلاب تاکستان  همراه هیات قضائی با حضور در جمع مددجويان تصريح كرد:هدف از حضور در زندان، شناسايي موانع و رفع مشكلات قضائي است و امیدواریم  با همت وتلاش دست اندركاران اين مرکز بتوانيم نسبت به آن فائق آييم.

درابتداي اين ديدار رمضاني رئيس زندان مركزي پیرامون فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی و همچنین خدمات ارائه شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری تأكيدكرد:رسیدگی به پرونده‌های قضائی مددجویان می‌تواند مهمترین ابزار در راستای کاهش آسیب و جمعیت کیفری زندان‌ها باشد.

در بازديد رئيس دادگستري، دادستان وهيئت قضايي دادسراهاي عمومي و انقلاب شهرستان تاكستان پرونده قضائی 50 نفر از مددجویان اين  حوزه بررسي و تعداد 12 نفر  با مرخصی پایان حبس آزاد گردیده و 25 نفر نيز بمنظور شركت در برنامه‌هاي اشتغال زايي، با احراز شرایط رأی باز شدند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.