سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آموزش زبان فارسی" در شبکه سحر به نیمه رسید

تصویربرداری مجموعه داستانی "آموزش زبان فارسی" در سیمای اردوی شبکه جهانی سحر به نیمه راه رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، سید علی ابوطالبی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده این مجموعه با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر سکانس های داخلی 8 خانه در نظر گرفته شده برای این مجموعه و همچنین تصاویر مربوط به پارک، کوه و رستوران ها تصویربرداری شده است.
ابوطالبی با اشاره به راف کات تصاویر این برنامه به طور همزمان انجام می شود، افزود: همزمان با تصویربرداری این مجموعه، تنظیم اولیه سکانس ها را انجام می دهیم تا پس از پایان تصویربرداری، تدوین نهایی با سرعت بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه تولید این مجموعه تا مهر ماه سال آینده ادامه دارد، تصریح کرد: به زودی همراه با گروه سازنده برنامه به شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد می رویم تا تصاویر مربوط به این شهرها را ضبط کنیم. پس از آن نیز برای گرفتن بقیه تصاویر، سفری به کشور هند خواهیم داشت.
علی ابوطالبی در پایان از زبانگردانی مجموعه "آموزش زبان فارسی" به سه زبان هندی، اردو و فارسی خبر داد.
یادآور می شود مجموعه داستانی "آموزش زبان فارسی" در 52 قسمت 25 دقیقه ای، زبان فارسی را به صورت کاربردی به مخاطبان شبکه سحر آموزش می دهد.
این مجموعه، داستان "دانیش" و "سمیرا" زوج پاکستانی را روایت می کند كه براي تحقيق در مورد ساخت یک مجموعه مستند در مورد آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری به ايران سفر می کنند و در زمان اقامت خود در ایران به منازل دوستان دوران دانشجويی "سميرا" که دانش آموخته زبان فارسی از دانشكده ادبيات دانشگاه تهران است، می روند. در جريان گفت‌ و گوهای صورت گرفته بين اين دو و دوستان ايرانی آنها، زبان فارسی به مخاطبان اردو‌زبان آموزش داده می شود و اين روند تا جايی پيش می رود كه این زوج به مرور می توانند به راحتی به زبان فارسی صحبت كنند.
پرستو الرحمان بازیگر هندی و علمدار عباس زيدي بازیگر پاکستانی نقش های اصلی این مجموعه را ایفا می کنند. جمعی از بازیگران ایرانی نیز در نقش های مکمل حضور دارند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.