سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امنیت شبکه های رایانه خود را بررسی کنید

امنيت شبکه هاي کامپيوتري از مهمترين مسائل مبتلا به شبکه هاي کامپيوتري است. مهمترين رکن برپائي يک شبکه پس از پيکربندي صحيح سخت افزاري مساله تضمين امنيت شبکه است.

به گزارش خبر نگار اورژانس IT  باشگاه خبر نگاران مسائلی را که شما باید در شبکه های محلی خود رعایت کنید را بررسی میکنیم
لازم به ذکر است که این مسائل برای امنیت یک شبکه کوچک می باشد.مانند شبکه های گیم نت، شبکه های خانگی و شیکه های اداری کوچک
1.از یک دیوار آتش یا یک سیستم مدیریت تهدید یکپارچه ابتدایی استفاده کنید.
2.برای کاربران ویندوز، نرم افزار آنتی ویروس ابتدایی مناسب است. یک برنامه ضد جاسوسی نیز ایده خوبی می باشد. تعداد بسیاری از انواع دیگر آنتی ویروس‌ها یا برنامه‌های ضد جاسوسی نیز وجود دارد که می تواند مد نظر قرار بگیرد.
3.هنگام استفاده از اتصال بی سیم، از یک رمز عبور قوی استفاده کنید. همچنین سعی کنید، از بالاترین امنیتی که توسط دستگاه‌های بی سیم شما پشتیبانی می شود، استفاده کنید؛ مانند WPA2 با رمزنگاری AES .
4.اگر از اتصال بی سیم استفاده می کنید، نام شبکه پیش فرض در SSID را تغییر دهید. همچنین امکان انتشار در SSID را غیر فعال کنید. زیرا این قابلیت‌ها برای استفاده در منزل یا محیط کار غیرضروری است.
5.فیلترسازی آدرس MAC را فعال کنید تا اینکه تمام اتصال‌های دستگاه‌های MAC موجود در شبکه خانگی به مسیریاب شما ثبت گردد.
6.به همه دستگاه‌های موجود در شبکه IP ثابت اختصاص دهید.
7.امکان تشخیص اتصال ICMP در مسیریاب را غیر فعال کنید.
8.فهرست ثبت وقایع مسیریاب یا دیوار آتش را مورد بازبینی قرار دهید تا بتوانید اتصال‌ها و ترافیک‌های غیر عادی روی اینترنت را تشخیص بدهید.
9.برای همه حساب‌های کاربری، رمز عبور تعیین کنید. و این امر باعث بالا بردن امنیت داخلی هم می شود و شما هنگام کار با remote desktop connection  احتیاج به رمز عبور دارید./ز2
برچسب ها: امنیت ، شبکه ، کامپیوتر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.