سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی:

مجامع بین‌المللی نباید خود را آلت دست استکبار جهانی قرار دهند

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: به طور طبیعی جهت‌گيري فکري، برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري برخی مجامع بین‌المللی در راستاي تامين منافع آمریکا وغرب است اما آنها نباید خود را بازچه دست استکبار جهانی قرار دهند.

"مصطفي قوام" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به جهت‌گيري فکري و سياسي برخی مجامع بین‌المللی در راستای سیاست‌های استکبار جهانی گفت: همانطور که امام خميني(ره) بارها فرمودند " اکثر مجامع بين‌المللي ساخته و پرداخته ابرقدرت‌ها و ابزار دست آنها هستند"؛ بايد گفت که ریاست برخی مجامع بین‌المللی تحت نفوذ آمريکا و لابي‌ صهيونيسم انتخاب می‌شوند بنابراين این مجامع با تمام توان درصدد جلب رضايت آمريکا و غرب هستند.

وي با اشاره به عملکرد برخی از این مجامع بین‌المللی افزود: سازمان ملل متحد و آژانس انرژی اتمی گاهی در وظایف خود در قبال جامعه جهانی کوتاهی می‌کنند در صورتی که در رابطه با حفظ منافع کشورها و دفاع از آنها در برابر تجاوز ابرقدرت‌ها موظف هستند بر اساس قوانین تعريف شده، عمل کنند.

قوام ادامه داد: در حقيقت اين دستگاه‌ها خاصيت واقعي خود را از دست داده‌اند و وظايف اصلي و بين‌المللي خود را به فراموشي سپرده‌اند.

اين کارشناس سياست خارجي تصريح کرد: به طور طبيعي جهت‌گيري فکري، برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري برخی مجامع بین‌المللی در راستاي تامين منافع آمریکا است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در مقطعي، آژانس گزارشي را در رابطه با ايران و مواضع راهبردي آن تهيه و تنظيم کرد که مدتی بعد آن را تکذیب کرد که این مسئله نشانگر نفوذ آمریکا و لابی صهیونیسم در مجامع بین‌المللی است.

انتهای پیام/
برچسب ها: قوام ، تعهد ، وظایف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.