سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای کودکان جمهوری آذربایجان؛

"غنچه ها"ی نوروزی در شبکه سحر می شکفند

نوروز 92 برنامه "غنچه ها" از سیمای آذری برای کودکان با حال و هوای عید و سال جدید پخش خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی شبکه جهانی سحر، "غنچه ها" به تهیه کنندگی فرزانه دیبایی با موضوعات مرتبط با نوروز و سال جدید برای کودکان سیمای آذری از این شبکه به روی آنتن می رود.
ویژه برنامه کودک سیمای آذری این شبکه که هر روز بعدازظهر به صورت زنده و مستقیم از دکور مخصوص آن در استودیوی پخش کانال 1 شبکه سحر روی آنتن می رود، در ایام سال نو با کودکان جمهوری آذربایجان همراه می شود تا رنگ و بوی آیین باستانی نوروز را با  آیتم های مفرح خود به خانه های تماشاگرانش ببرد.
به گفته دیبایی؛ هم اکنون 7 برنامه ویژه نوروز با موضوعات خانه تکانی، خرید عید، تحویل سال، عید دیدنی، مسافرت عید و ... در حال آماده سازی است تا هدیه ای باشد برای کودکان سیمای آذری در ایام نوروز.
داستان های نمایشی «غنچه ها» با حضور مادر، خاله و دو عروسک به نام‌های "عطا" و "وفا" در یک خانه اتفاق می افتد. متون نمایشی این برنامه توسط مرجان مروستی نوشته شده و پس از تطبیق دادن آنها با ویژگی‌های مخاطبان کودک این برنامه به مترجم سپرده می¬شوند و در نهایت بازی بازیگران و عروسک گردانی عروسک‌های برنامه، بخش نمایشی غنچه ها را شکل می‌دهد. 
دیگر عوامل تولید این برنامه عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مرجان مروستی، مترجم: غلامرضا صفوی، عروسک ساز: اکرم صانعی، طراح و سازنده دکور: ناهید رسولی، طراح و سازنده تیتراژ: علی اسکویی، بازیگران: سامره قناهی(مادر) و مهین قناهی(خاله)، صدا پیشه عروسک عطا: منیژه شب خیز، عروسک گردان عطا: میترا شجاعی، صداپیشه وفا: فاطمه پاک زاد، عروسک گردان وفا: سیما جعفری.
این برنامه در سال جدید،  ساعت 16:30 به وقت تهران پخش می شود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.