سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاشهاي شهروندي براي لغو قانون ممنوعيت حجاب در ترکيه

رييس اتحاديه کارکنان در بخش دولتي ترکيه اعلام کرد : به منظور مخالفت با قانون ممنوعيت حجاب در دواير دولتي 12 ميليون و 300 هزار امضا در سراسر کشور جمع آوري شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ «احمد گون دوغدو»  با اشاره به اينکه امضاهاي جمع آوري شده به نهاد نخست وزيري ترکيه ارائه خواهد شد ، گفت: ما خواستار انجام اقدامات لازم هستيم و اين وظيفه و مسئوليت از اين پس ديگر برعهده نهاد نخست وزيري و مجلس ملي ترکيه خواهد بود .اتحاديه و انجمن کارکنان دولت ترکيه پيشتر فعاليت خود را براي آزادي لباس در بخش دولتي آغاز و از 14 ژانويه (25 دي ماه امسال) به جمع آوري امضا در سراسر اين کشور اقدام کرده بود.

چندي پيش در پي اجباري بودن استفاده دانش‌آموزان و معلمان از پوشش يکسان در مدارس ترکيه و  حل نشدن معضل ممنوعيت حجاب اسلامي در مدارس اين کشور ، انجمن همبستگي با مظلومان ترکيه و برخي ديگر از تشکل‌هاي مردم نهاد اين کشور با همراهي قشرهاي مختلف با برپايي تظاهرات متعدد در استانبول ، اعتراض خود را به ادامه ممنوعيت حجاب اعلام کردند.

هم اکنون و براساس قانون اساسي ترکيه ورود بانوان محجبه به مراکز دولتي، مدارس و دانشگاهها ممنوع است و دراين باره به طور مداوم در ترکيه خبرهايي از درگيري مردم با نيروهاي انتظامي دواير دولتي منتشر مي شود .



برچسب ها: دولت ، حجاب ، ترکیه ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.