سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سال 92، حضور 10 شرکت جديد در بورس

تالار شيشه‌اي آمادگي ورود شرکت‌هاي جديد را دارد.

عظيم ثابت کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: بورس ايران در مقايسه با ساير کشورها بخصوص کشورهاي پيشرفته تعداد کمتري شرکت دارد اما به لحاظ تنوع صنايع حاضر در ميان کشورهاي منطقه در رتبه بالاتر قرار دارد، گفت: با توجه به شرکت‌هاي خوبي که در کشور داريم هنوز ظرفيت جذب شرکت جديد در بورس وجود دارد.

کارشناس بورس با اشاره به تنوع بالاي صنايع کشور گفت: هر چه شرکت‌هاي بيشتري وارد تالار شيشه‌اي شوند، به صورت بالقوه سرمايه‌گذاران و سرمايه بيشتري نيز به خود به همراه مي‌آورد و باعث افزايش ارزش بورس مي‌شود.

وي در ادمه با بيان اينکه هر چه شرکت‌هاي بيشتري وارد بورس شوند حباب برخي شرکت‌ها که در اثر افزايش قيمت اتفاق افتاده شکسته مي‌شود و بدست آوردنميانگين وزني(P/E) صنايع توسط تحليل گران را دقيق‌تر مي‌کند، گفت: سرمايه گذاران هم مي‌توانند شرکت‌ها را به لحاظ جايگاه آنها در صنعت، و ضعيت سود دهي، پروژه‌هاي طرح توسعه آنها و نحوه‌ي مديريت و بازدهي مقايسه و معيار دقيق‌تري براي سرمايه‌گذاري پيدا کنند.

عظيم ثابت در ادامه گفت: با توجه به اينکه اين شرکت‌ها از نظر ميزان سرمايه بسود آوري ،  اصل 44 بودن، پيشينه فعاليتي و جايگاهي که در اقتصاد دارند مورد بررسي کارشناسان قرار گرفته‌اند، گفت:بورس آمادگي کامل براي پذيرش و حضور شرکت‌هايي که شفافيت اطلاعاتي بيشتر و سودهي بالاتر دارند./عب
برچسب ها: بورس ، شرکت ، حباب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.