سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتباط بين آنتي‌اكسيدان‌ها با بروز سكته مغزي و آلزايمر

نتايج يك مطالعه نشان داد كه مصرف آنتي‌اكسيدان‌ها تأثيري در كاهش بروز سكته مغزي و آلزايمر ندارد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشريه پزشكي آكادمي نورولوژي آمريكا، محققان مركز پزشكي دانشگاه كلمبيا با انجام تحقيقات خود روي 5 هزار و 395 فرد 55 ساله و مسن‌تر كه هيچ نشانه‌اي از زوال عقل در آغاز مطالعه در آنها مشهود نبود و بررسي رژيم غذايي آنها دريافتند برخلاف پژوهش‌هاي ديگر، اين مطالعه جديد نشان مي‌دهد كه سطح آنتي‌اكسيدان‌ها در رژيم غذايي افراد با خطر ابتلا به سكته مغزي و آلزايمر مرتبط نيست.

نتايج حاصل از اين مطالعه با انجام يك پيگيري 14 ساله افزود: حدود 600 نفر از افراد مورد مطالعه در طي اين دوره دچار زوال عقلي و حدود 600 فرد دچار سكته مغزي شدند اما محققان مشاهده كردند كه امكان ابتلا به زوال عقلي يا سكته مغزي در افرادي كه سطوح بالاتري از آنتي‌اكسيدان‌ها را مصرف مي‌كردند نه بيشتر و نه كمتر از افرادي بود كه سطوح كمتري از آنتي‌اكسيدان‌ها را مصرف مي‌كردند.

به گفته محققان اين نتايج بسيار جالب هستند چرا كه مطالعات ديگر نشان داده‌اند كه آنتي‌اكسيدان‌ها ممكن است در برابر سكته مغزي و زوال عقلي از افراد محافظت كنند.

گفتني است: آنتي‌اكسيدان‌ها مانند سيكوپن، بتاكاروتن و ويتامين‌هاي C‌ و E‌ هستند كه در بسياري از محصولات غذايي، ميوه‌ها و سبزيجات يافت مي‌شوند./ع2

برچسب ها: سکته ، مغزی ، آلزایمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.