سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابري انصاري خبر داد:

مهندسي فرهنگي بايد تقابل با آسيب ها را احصا و عملياتي كند/امحا 87 هزار لوح فشرده غيرمجاز در شهرستان بويراحمد

اتفاقات برنامه هاي برون مرزي و محصولات رسانه اي هدفمند دشمن، مشكلات اخلاقي، عاطفي بسياي براي جوانان ما بوجود آورده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، طي مراسمي با حضور دادستان محترم استان کهکیلویه و بویراحمد جناب آقای کوشا، فرماندار محترم شهرستان بویراحمد و مدیر کل ارشاد اسلامی استان جناب آقای کمالوند و مسئولین استانی، محصولات غیر مجاز فرهنگی امحاء گردید. در این مراسم آقای کمالوند و فرماندار محترم بویراحمد نسبت به امنیت حوزه فرهنگ و تولید آثاری مناسب با نیاز کودکان و نوجوانان تاکید داشتند.

کمالوند اشاره داشت: 87 هزار لوح فشرده غیرمجاز در شهرستان بویراحمد و گچساران امحاء می گردد و امیدواریم زمانی برسد که دیگر شاهد تولید و توزیع اینگونه آثار نباشیم.

جابری انصاری، دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، که در مراسم امحاء 40 هزار لوح فشرده غیرمجاز در شهرستان یاسوج حضور داشت، با ارائه گزارشی از عملکرد این ستاد در سال جاری و همچنین پرداختن به اقدامات مناسب در تولید آثار فاخر فرهنگی از جمله در حوزه کتاب، نرم افزار و بازی های رایانه ای ، از دادستان محترم کل کشور جناب آقای محسنی اژه ای و فرماندهی محترم ناجا، در پاس داشت ارزش ها و دغدغه های مقام معظم رهبری که در حوزه فرهنگ دارند، قدرداني كرد.

وي افزود: بی تردید مشکلات اخلاقی، عاطفی و روانی که بعضاً متوجه جوانان ما می­گردد در اثر القائات برنامه­های برون مرزی و محصولات رسانه­ای هدفمند دشمن می­باشد. بنابراین ما در مهندسی فرهنگی باید تقابل با این آسیب­ها را احصاء و عملیاتی سازیم. همانگونه که مقام عظمای ولایت تاکید فرمودند وظیفه مجموعه های فرهنگی و ادبی و هنری بلاغ و تبیین در این عرصه می باشد. در واقع فرهنگ مقوله ای نیست که بتوان برای آن نقشه تفصیلی و قطعی طراحی کرد. 

جابري انصاري تصريح كرد: بدیهی است فرهنگ، رکن اصلی هویت هر جامعه­ای می­باشد که از طریق مهندسی فرهنگی می توان سیاست ها و ابعاد آن را تبیین نمود .

بدون نقشه­ی فرهنگی، تقابل پیش دستانه در برابر اقدامات دشمنان نظام، امکان پذیر نمی باشد. و این امر مستلزم مهندسی فرهنگی در جامعه است که مشارکت همه نهادهای فرهنگی و دستگاه های نظامی، انتظامی قضایی و امنیتی را می­طلبد.
وي ادامه داد: البته باید توجه داشت در موازات آن، هندسه­ی فرهنگ در نظام آموزشی می­بایست بر پایه مفروضات اساسی و زیربنایی به عنوان یک دانش پایه با روش­های نوین علمی تبیین و به قشر جوان و نوجوان جامعه منتقل گردد. تا به توانند هویت اصیل خود را در پرتو مکتب مبین اسلام بیابند. مقام معظم رهبری دراین­باره می­فرمایند: "نیاز عمده­ی جوان، هویت است. باید هویت و هدف خودشان را بشناسند، باید بدانند کیستند و برای چه می خواهند کار و تلاش کنند. دشمن می خواهد هویت جوان ایرانی را از او بگیرد، اهداف را از بین ببرد. افقها را تیره کند.

دبير ستاد حمايت و صيانت از محصولات فرهنگي، هنري ادامه داد: در رساتي رصد فرهنگي، روند حركت فرهنگي در جامعه را بايد مانيتورينگ كنيم. به عبارت دیگر، کشف آنچه که در عینیت فرهنگی جامعه در حال اتفاق افتادن است بایستی مورد مداقه قرار گیرد. شناخت فضای فرهنگی و کالبد شکافی مسایل فرهنگی موجود در جامعه مستلزم رصد فرهنگی و نظارت و کنترل دائمی و مستمر این حوزه می باشد. از این رو ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی، هنری با هدایت و مدیریت مستقیم وزیر محترم ارشاد، سامانه کنترلی و نظارتی بر عرضه محصولات فرهنگی در سراسر کشور را عملیاتی نموده است./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.