سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دلايل نامعلوم؛

شیخ‌ سلفی‌ با سلاح‌ به‌ میدان آمد

شیخ ˈاحمد الاسیرˈ شیخ سلفی جنوب لبنان، عصر جمعه به دلایل نامشخص با مسلح کردن عناصر و طرفداران خود در برخی از مناطق شهر صیدا و در اطراف مسجد ˈبلال بن ریاحˈ موضع گرفت.



به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران  به نقل از ایرنا، الاسیر که طی ماه‌های اخیر اقدام‌های تنش زای زیادی را در شهر صیدا و دیگر مناطق لبنان انجام داده، این بار به شکل مسلحانه وارد میدان شده است.

براساس این گزارش، نیروهای ارتش این کشور از مناطق مختلف برای حفظ امنیت صیدا، وارد این شهر شده‌اند.

پایگاه خبری ˈالنشرهˈ لبنان در خبری، بهانه مسلح شدن، الاسیر و نیروهای تحت فرمان او را حضور یک روحانی نزدیک به حزب‌الله در نزدیکی مسجد این شیخ سلفی عنوان کرده است.


به نوشته النشره، در حالی الاسیر این اقدام فرد روحانی نزدیک به حزب‌الله لبنان را تنش‌زا دانسته که منابع محلی گفته‌اند اين روحاني تنها قصد خرید از یک فروشگاه را داشته است.

با این حال، یک منبع امنیتی جمعه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت، اوضاع عمومی شهر صیدا تحت کنترل است و گشتی‌های ارتش لبنان در این شهر در حال گشت‌زنی هستند و مساله نگران کننده‌ای وجود ندارد.

ˈمروان شربلˈ وزیر کشور لبنان نیز در مصاحبه با رسانه‌های این کشور تاکید کرد که نیروهای ارتش لبنان در صورت بی‌توجهی عناصر مسلح به هشدار آنها در شهر صیدا، موظفند به سوی آنها شلیک کنند و دستگاه قضایی لبنان برای عناصری که در صیدا سلاح حمل کنند کیفر خواست صادر می‌کند.

ˈاسامه سعدˈ دبیرکل حزب ˈمردمی ناصریˈ لبنان نیز در پی این واقعه،‌با صدور بیانیه‌ای تحرکات مسلحانه الاسیر را محکوم کرد و گفت: اینگونه اقدام‌ها نه تنها سبب ایجاد فضای ناامنی در صیدا می‌شود، بلکه احتمال ترک خانه و کاشانه از سوی برخی از مردم این شهر را افزایش می‌دهد زیرا این حوادث عامل نگرانی و بی‌ثباتی در جامعه است.

از اردوگاه فلسطینی‌نشین ˈعین الحلوهˈ در شهر صیدا نیز خبر می‌رسد، پس از سوء قصد به جان یک فرد سلفی، این اردوگاه وضع فوق‌العاده به خود گرفت و برخی عناصر فلسطینی به شکل گسترده اقدام به تیراندازی کردند.
برچسب ها: شیخ سلفی ، ناامنی ، سلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.