سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در يک تجمع اعتراض‌آميز؛

دانشجويان قزويني کشتار شيعيان پاکستان را محکوم کردند

اتحادیه دانشجویان جهان اسلام در پی کشتار شیعیان پاکستان تجمع اعتراض‌آمیزی برگزار کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحاديه دانشجويان جهان اسلام در اعتراض به کشتار شيعيان در پاکستان تجمع اعتراض‌آميزي را برگزار کردند.

این تجمع اعتراض آمیز از مسجد دانشگاه قزوین شروع شد و تحصن کنندگان با سردادن شعارهایی نظیر "یا ابا صالح مهدی ادرکنی"، "وهابیت فرزند صهیونیست است" و حمل پلاکاردهایی با همین مضامین، این اعمال تروریستی را محکوم کردند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه موقت قزوین به ایراد سخن پرداخت.

وی ضمن تقبیح جنایات گروه‌های تروریستی، به شهادت رساندن مردم شیعه در هزاره پاکستان را محکوم کرده و گفت: وهابیت و در راس آنها رژیم صهیونیستی می‌خواهند با چنین اعمال وحشیانه‌ای نفاق بین مسلمانان ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در قزوين افزود: این عمل از طرف همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی عملی وحشیانه، غیرانسانی و محکوم است.

حجت‌الاسلام والمسلین عابدینی تصریح کرد: هر شخص و گروهی که برای نفاق میان ملت‌ها کار می‌کند کند، به هیچ یک از مذاهب اسلامی تعلق ندارند ولو اینکه خودشان را سنی یا شیعه بخوانند، زیرا شیعه و سنی واقعی هرگز نقشه صهیونیست‌ها را عملی نکرده و جان و مال انسان‌ها برايش محترم است.
 
امام جمعه موقت قزوین همچنین اظهار داشت: فاجعه نسل کشی شیعیان هزاره در پاکستان و سایر نقاط عالم، دسیسه‌ای است که عاملان اصلی آن صهیونیست‌های نژاد پرست و مستکبرینی هستند که چشم دیدن عظمت اسلام و مسلمین را نداشته و با دست زدن به چنین اقداماتی درصدد از بین بردن مسلمانان هستند.

حجت‌الاسلام عابدینی اضافه کرد: صهیونیست‌ها با دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی در سراسر دنیای اسلام می‌خواهند آرامش را از جامعه مسلمین گرفته و با سرگرم کردن آنها به جنگ‌های فرقه‌ای و مذهبی به اهداف استکباری خود دست یابند.

وی افزود: درخواست ما از دولت جمهوری اسلامی و سایر دولت‌های اسلامی و جامعه بین‌المللی این است که با اقدام مناسب در عرصه‌های مختلف جهانی جلوی این خونریزی‌ها را بگیرند و بیش از این قلوب انسان‌ها را داغدار نکنند.
 
در پايان این تجمع اعتراض آمیز، بیانیه‌ای توسط دانشجویان قرائت شد که بخشي از آن به اين شرح است: جنایات هولناک و انفجار خونین در جمع مردم بی‌دفاع و بی‌گناه کویته به وضوح نشان داد که نسل کشی هدفمند شیعیان در پاکستان به جد دنبال می‌شود و این حادثه خونبار در حالی به وقوع پیوست که مردم داغدیده کویته هنوز از مصیبت انفجار یک ماه قبل آنجا فارغ نشده بودند که جنبش شیطانی "جهنگوی" و شرکای وهابی‌اش بار دیگر صدها تن از مردم بی‌گناه را به خاک خون کشیدند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.