سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام اول ساماندهی راهنمایان تور به تهران رسید

در رتبه بندی ساماندهی راهنمایان تور در سطح استان های کشور، تهران با 3 هزار و 767 نفر راهنمای تور در مقام اول قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان معاون گردشگري کشور، در ششمین گردهمایی روز جهانی راهنمایان گردشگری ، با بیان اینکه سفر و گردشگری مقوله ای فرا سازمانی و فرا دستگاهی است ، گفت : خدمات رسانی به مسافران و گردشگران ما حصل همکاری ، همدلی و مساعدت نهاد ها ، سازمان ها و بخش های مختلفی که رکن اصلی این چرخه راهنمایان تورها است.

وی ادامه داد : راهنمایان تورها در میان نیروهای شاغل در حوزه جهانگردی و گردشگری به طور مستقیم و غیر مستقیم با گردشگر درارتباطند و نقش کلیدی در جهت جذب گردشگر بر دوش این جامعه است .

وی افزود : گردشگر داخلی و خارجی با ورود به مقصد نیازمند کسب اطلاعات از جاذبه ها ، فرهنگ و تمدن و سنن و مراسم آیینی و ... است که در این میان راهنمایان تور و یا در اصطلاح تور لیدر در خط مقدم ارتباط با گردشگر قرار می گیرد.

*** دوره آموزشی ضمن خدمت برای راهنمایان تور برگزار می شود

جهانیان با اشاره به نقش راهنمایان تور به عنوان سفیران فرهنگی کشور در رونق صنعت گردشگری ، خاطر نشان کرد : همانگونه که راهنمایان تور می توانند به جریان گردشگری رونق دهند با عدم کارایی و تاثیر گذاری، عامل کاهش و یا عدم ورود گردشگر می شوند .

معاون گردشگري کشور با تاکید لزوم برگزاری دوره های ضمن خدمت برای راهنمایان تور اظهار داشت: طی دوره های کوتاه مدت آموزشی اطلاعات کافی در اختیار راهنمایان تور قرار نمی گیرد که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در اداره کل آموزش معاونت گردشگری در طول سال برپایه نیازسنجی و نیازمندی جامعه راهنمایان تور دوره های آموزشی ضمن خدمات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : گرایش خاص راهنمایان تور در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با هماهنگی کمیته برنامه ریزی مدیریت گردشگری و وزارت علو م ، تحقیقات و فناوری، در دانشگاه ها ارائه می شود که به موجب آن امکان  ارتقا درجه علمی و تخصصی راهنمایان تور فراهم خواهد شد.
 
وی تعامل میان جامعه راهنمایان تور و کارگروه های استانی در توسعه صنعت گردشگری موثر دانست وخاطر نشان کرد : با حضور راهنمایان تورها در کنار مدیران کل استان ها در کارگروه های گردشگری استانی ، ایده ها و تجربیات جامعه راهنمایان تور در بر نامه ریزی توسعه گردشگری استان ها لحاظ خواهد شد. 

***دفتر جامعه راهنمایان در استان های کشور راه اندازی می گردد

معاون گردشگري کشور با اشاره به اهمیت فعالیت راهنمایان گردشگری در کشور، گفت :  بنابر دستور معاون رئیس جمهور در راستای تهیه مکانی مناسب برای فعالیت جامعه تور گردانان کشور، مکان مناسبی در تهران و هم در سطح استان ها به راهنمایان گردشگری اختصاص می یابد.

*** جمعیت راهنمایان تور در کشور 120 درصد رشد کرد

جهانیان با اشاره به رشد 120 درصدی آمار راهنمایان تور در کشور ، اظهار داشت : تعداد راهنمایان تور های گردشگری از 2 هزار و 605 نفر در سال 1384 به رقم 6 هزار و 268 نفر در بهمن ماه سال جاری رسیده، که رشد کمیتی همراه با افزایش کیفیت در خدمات رسانی بوده است .

معاون گردشگری کشور، خصوص رتبه بندی ساماندهی راهنمایان تور در سطح استان های کشور گفت: تهران با ساماندهی 3 هزار و 767 نفر از راهنمای تور در مقام اول قرار گرفت، پس از آن استان های فارس با 718 نفر ، اصفهان 343 نفر ، خراسان رضوی با 246 نفر و یزد با 193 نفر، رده های بعدی را قرار گرفتند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.