سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور صدها هزاريوناني درتظاهرات عليه سياستهاي رياضتي دولت

صدها هزار نفر با برگزاري تظاهرات در يونان، اعتراض خود را به سياستهاي رياضتي دولت اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ در پي فراخوان اتحاديه هاي کارگري يونان براي اعتصاب 24 ساعته، صدها هزار نفر در سراسر يونان دست از کار کشيدند و با برگزاري تظاهرات، اعتراض خود را به ادامه طرحهاي رياضت اقتصادي دولت اعلام کردند. 

تردد قطارها به کلي فلج شده است همه کشتيها در بندرها مانده اند و بازارها تعطيل هستند. فعاليت اکثر مدارس و ادارات نيز  به حال تعليق درآمده است. در حال حاضر شمار انبوهي از تظاهرکنندگان در حال تجمع در برابر پارلمان يونان در آتن هستند. مردم يونان بسيار خشمگين و از تدابير رياضتي و افزايش ميزان بيکاري نگران هستند ، چرا که ميزان بيکاري مدام افزايش مي يابد. وي ادامه داد هم اکنون شمار افراد غيرشاغل در يونان از شمار افراد شاغل بيشتر است اين يعني کشور ممکن است در آينده اي نزديک به بن بست برسد و موج نارضايتي اجتماعي به انفجاري واقعي بينجامد.

 نتيجه شش سال رکود اقتصادي در زندگي روزمره مردم يونان محسوس است. مردم در فصل زمستان مجبورند براي تامين گرما، از هيزم استفاده کنند. در حال حاضر موارد خودکشي در جامعه به طور شگفت انگيزي افزايش يافته است و در مدارس معلمان از موارد بيهوشي دانش آموزان در سر کلاس درس به علت سوء تغذيه خبر داده اند. در بخش بهداشت نيز مشکلات زياد است. بيمارستانها با کمبود پزشک مواجهند و به علت کاهش شديد بودجه در بخش بهداشت، در ازاي هر ده پزشکي که بازنشسته مي شوند فقط يک نفر استخدام مي شود.

کشور با کمبود دارو نيز مواجه است زيرا لابراتوارهاي داروسازي از ارائه دارو به يونان به علت ناتواني در پرداخت هزينه هايش اجتناب مي کنند. بيمارستان ها حتي با کمبود لوازم اوليه نظير گان، سرنگ و باند مواجه شده اند.اين مسئله کارکنان بيمارستانها را در وضعي بسيار دشوار قرار داده است زيرا آنان هر روز شمار زيادي از يونانيهايي را مي بينند که به علت ناتواني در پرداخت هزينه هايشان قادر به درمان خود نيستند.

همزمان با تظاهرات هزاران کارگر يوناني مخالف طرحهاي رياضتي در مقابل پارلمان اين کشور در آتن، پليس يونان روز چهارشنبه به منظور متفرق کردن آنها گاز اشک آور شليک کرد. در پي پرتاب سنگ و بطري از سوي معترضان، پليس يونان گاز اشک آور شليک کرد.




                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تظاهرات ، سیاست ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.