سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منتظر پرتاب شش ماهواره ايراني باشيد

طبق سخناني که رييس سازمان فضايي ايران در جمع خبرنگاران عنوان کرد تا پايان سال 92 شش ماهواره ایرانی با پرتابگر هاي کاملا بومي به فضا پرتاب مي شوند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛حمید فاضلی رييس سازمان فضايي ايران در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنفرانس هوافضا در جمع خبرنگاران با صراحت تاکيد کرد: ماهواره های فجر، شریف ست، طلوع و ظفر در سکوي پرتاب و آماده پرتاب هستند و ماهواره آت ست که با همت دانشجويان دانشگاه امير کبير در حال ساخت است مراحل نهایی خود را طي مي کند و به محض آماده شدن ماهواره بر سيمرغ به فضا پرتاب مي شود.

وي عنوان کرد: ماهواره مصباح تا پايان سال 92 به فضا پرتاب مي شود و در حال حاضر نيز مراحل نهایی ساخت را پشت سر مي گذارد و طبق پيش بيني هاي انجام شده اميد واريم تا پايان سال 92 به فضا پرتاب شود.

فاضلي اظهار داشت: در دستور کاري که سازمان فضايي ايران دارد ابتدا دستور اتمام و پرتاب ماهواره ناهيد و بعد ماهواره بومي ايران  قرار گرفته است که قرار است ماهواره ناهید با محموله مخابراتی در باند KU در مدار ژئو مورد آزمایش قرار گيرد و همچنین مکانیزم باز شدن صفحات خورشیدی نیز حفظ می شود.

وي خاطرنشان کرد: ماهواره فجر در حال تکمیل است و از آنجا که فناوری های فضایی بسیار پیچیده است معمولا با خطاهایی مواجه می شوند که با رفع این خطاها در اولین فرصت پرتاب خواهد شد.

فاضلي گفت: ماهواره فجر در حال تکمیل مي باشد و به دليل پیچیدگي فناوری های فضایی بروز خطاها و مشکل هايي در آن طبيعي است و در اولين فرصت پس از رفع خطاها به فضا پرتاب خواهد شد./ع2

برچسب ها: پرتاب ، ماهواره ، فضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.