سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود تاکید رئیس جمهور؛

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هنوز اجرایی نشده

پس از 25 بار دستور از جانب رئیس جمهور، قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: غضنفر میرزابیگی، رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری که امروز برگزار شد گفت: نظام سلامت، مردم و ارائه خدمات را 3 اصل اساسی است و در نامه ای که به دکتر طریقت و رئیس جمهور نوشته شده است 4 سوال اصلی مطرح شد.

1- آیا سلامت حق مردم است؟ 2- آیا فقط مراقبت های سلامت حق مردم است؟ 3- آیا سلامتی فقط یک کالای مصرفی است؟ 4-آیا سلامتی عرصه قابل سرمایه گذاری و برداشت سود و تجارت است؟.

وی گفت: سلامتی حق مردم بوده و هر ارگان باید کار مختص به خود را انجام دهد و نباید هیچ وزیری به طور سلیقه ای عمل کند.

با وجود آن که 93 درصد پزشکان در حوزه های پرستاری، رادیولوژی ، پزشکان عمومی هستند اما تصمیم نهایی در حیطه پزشکی که تنها شامل 7 درصد جامعه پزشکی می شود.

وی تصریح کرد: امروزه مردم نسبت به دولت هزینه های بیشتری در زمینه سلامت پرداخت می کنند به طوری که دولت با 12 میلیارد تومان هزینه کند و مردم 4 میلیارد تومان اما این امر کاملاً برعکس شده است.

وی اذعان داشت: در طرح پزشک خانواده اگر فقط به پزشکان اکتفا شود و از پرستاران استفاده نشود این طرح با مشکل مواجه می شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح پزشک خانواده باید به طرح نظام سلامت خانواده تغییر نام دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: در طرح پزشک خانواده بحث استخدام ها مطرح بوده که بیش از همه استانداردهای منابع و ساختار وظیفه سازماندهی اشکالات فراوانی دیده می شود به طوری که تعداد پرستاران نسبت به تخت های بیمارستان باید بیشتر باشد.

وی ذکر کرد: با وجود آن که پرستاران فعالیت بیشتری نسبت به پزشکان دارند ولی آن ها حقوق دریافت می کنند که در برخی موارد دچار آسیب می شوند.

وی در ادامه افزود: لایحه ای 4 بندی برای حمایت از پرستاران آسیب دیده شغلی تهیه شده که رئیس جمهور تنها با 3 بند آن موافقت کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رئیس جمهور تعرفه گذاری خدمات پرستاری 25 بار برای اجرایی شدن طرح مذکور اعلام دستور کرده ولی تاکنون شاهد اجرای آن نبوده ایم./ح
برچسب ها: پرستار ، تعرفه ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.