سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهارصدو سي ومين جلسه شوراي شهر چه گذشت ؛

افزايش نرخ کرایه های اتوبوس و مینی بوس ها رد شد/ بايد از حقوق شهروندان حمايت شود

امروز در چهارصدو سي ومين جلسه شوراي شهر لایحه افزایش نرخ کرایه های اتوبوس و مینی بوس ها و رفع سد معبر و حقوق شهروندان در اين زمينه مورد بحث و بررسي اعضاء قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، شکیب امروز در جلسه علنی شورای شهر در خصوص لایحه پیشنهادی شهرداری مبنی بر اینکه نرخ کرایه ها در سه ماه پایانی سال افزایش یابد گفت:یک ماه از سال مانده است و این افزایش افزایش نرخ صحیح نمی باشد و از سوی شورای شهر این پیشنهاد رد می شود.
وی با اشاره به اینکه ما منتظر لایحه نرخ کرایه ها برای سال 92 هستیم بیان کرد: لایحه نرخ کرایه های سال 92 را شهرداری هنوز به شورای شهر نداده  که باید هر چه زودتر این لایحه به شورا داده شود تا قبل از سال 92 نرخ کرایه ها مشخص شود .

*شهرداری نسبت به رفع سد معبر توجه کند

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری باید نسبت به رفع سد معبر به حقوق شهروندان بیشتر توجه کند، عنوان كرد: این کار علاوه بر مزاحمت خطرات جانی به دنبال دارد .
دانشجو در ادامه اظهار داشت: از شهرداری می خواهم اگر واقعا قرار است از  حقوق شهروندان حمایت شود جدی تر عملی کند.
وي افزود: در  قانون آمده است که مالک می تواند تا سقف اول ساختمان درست نشده یک سوم پیاده رو را  اشغال کند  اما متاسفانه این قانون در بعضی از مناطق و شهرداری ها درست اجرا نمی شود .
همچنین ابتکار عضو کمیسیون شهری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خوشبختانه شهرداری برای رفع سد معبر طی همین چند ماه در مناطق اقداماتی خوبی انجام داده است گفت: در مناطقی هم چون مناطق 3.1.2 این مشکل کمتر دیده می شود اما باید گفت که مشکل سد معبر همچنان در کوچه ها و خیابان های شهر دیده می شود.
وی با بیان اینکه شورای شهر در پیاده رو راه شهروندان حساس است گفت: این ها حقوق مردم است و شهرداری باید  به آن توجه کند .

*در هفته های پایانی سال جهت حمل و نقل عمومی افزایش می یابد

رئیس کل کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهر تهران با درخواست از حوزه حمل و نقل ترافیک افزود: با توجه به اینکه هفته های پایانی سال است و حجم تردد داخل شهر به ویژه در شب ها زیاد شده است تقاضای من این است که ساعات حمل ونقل عمومی در شب ها افزایش یابد.
طلایی با اشاره به اینکه سال های گذشته در روز های پایانی سال این کار انجام می شد اظهار داشت: تقاضای من این است که این کار امسال زودتر از سال گذشته انجام شود تا شهروندان کمتر بخواهند  باتوجه به آلودگی هوا با خودروی شخصی بیرون بیایند./ف

برچسب ها: لایحه ، افزایش ، نرخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.