سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژمان‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حضور منفعلانه مسئولين در "جشنواره برلين" هيچ‌ توجيهي ندارد/ کارکرد اين جشنواره سياسي است

رئيس کارگروه هنر، رسانه و گردشگري مجلس با اشاره به رويكرد سياسي جشنواره برلين گفت: حضور منفعلانه مسئولان سازمان سينمايي كشور در جشنواره برلين هيچ‌ توجيهي ندارد چرا كه کارکرد اين جشنواره سياسي است.

"نصرالله پژمان‌فر" نماينده مردم مشهد و کلات، در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واکنش به حضور تعدادي از مسئولين سينمايي کشور در "جشنواره برلين" گفت: حضور در اين جشنواره، هيچ بردي براي ايران ندارد چراکه اين جشنواره سياست و بازي‌هاي خود را دنبال مي‌کند و طبيعتا بازي در زميني که مديريتش در دست غربي‌هاست، هيچ برگ برنده‌اي برايمان نخواهد داشت.

وي در ادامه افزود: اگر قرار باشد حضوري در اين جشنواره پيدا کنيم، بايد اين حضور با برنامه  باشد، والا حضوري منفعل در اين‌دست جشنواره‌ها که نظام، فرهنگ و باورهاي ملت ما را هدف قرار داده، اقدام غلطي است و به هيچ‌وجه توجيهي ندارد.

رئيس کارگروه هنر، رسانه و گردشگري مجلس، با تاکيد بر اينکه حضور مسئولين در اين جشنواره بايد با دفاعياتي همراه باشد، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد ابتدا اين موضوع را بررسي کند، که آيا اين حضور همراه با دفاعيات و يا همراه با برنامه است  و يا حضوري منفعلانه خواهد بود و بعد نسبت به اين حضور تصميم‌گيري کند.

پژمان‌فر با بيان اينکه کارکرد اين جشنواره بيشتر سياسي است تا فرهنگي و سينمايي، اظهار داشت: با توجه به اين مسئله حضور در اين دست جشنواره‌ها بايد با رعايت مصالح نظام باشد، والا با شرايطي که دست‌اندرکاران اين جشنواره پيش‌بيني کرده‌اند و همچنين شيطنت‌هايي که تابه‌حال مسبوق به سابقه بوده، حضور مسئولين كشورمان در اين جشنواره هيچ برگ برنده‌اي براي ما نخواهد داشت.

وي در خاتمه خاطرنشان کرد: درپي شکست هاي مکرر غرب در عرصه‌هاي مختلف در رويارويي با جمهوري اسلامي ايران، اقداماتي که در جشنواره برلين دنبال مي‌شود، نشان از عجز و ناتواني غرب دارد لذا حضور هر ايراني در اين جشنواره بايد نشان‌دهنده اقتدار ما باشد و بدون چنين اقتداري حضور افراد در اين جشنواره، منجر به تضعيف نگاه به ملت ايران خواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جشنواره ، برلین ، مسئولین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.