سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل طرح اطلس لرزه خیزی کشور/جمع آوری اطلاعات پایه برای طرح های عمرانی

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: طرح اطلس لرزه‌ خیزی به منظور تهیه و انتشار اطلاعات پایه برای طرح‌های عمرانی کشور و از سوی کارشناسان این سازمان تهیه و تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جلیل قلمقاش با بیان این خبر افزود: بر اساس طرح اطلس لرزه ‌خیزی کشور در دهه گذشته تلاش شد تا اطلاعات پایه برای طرح‌های عمرانی فراهم شود و این مهم اکنون در قالب چهار گوش‌های استاندارد در مقیاس یک ‌دویست ‌و پنجاه هزارم انجام شده است.

وی ادامه داد: در طرح اطلس لرزه ‌خیزی کشور، اطلاعات نهایی به صورت گزارش و نقشه‌های لرزه ‌خیزی، ریخت ‌شناسی، ریخت زمین ‌ساخت و لرزه زمین ‌ساخت و همچنین برآورد خطر زمین‌ لرزه تهیه و منتشر شده است.

قلمقاش با بیان این که، اطلس لرزه ‌خیزی کشور توسط کارشناسان دفتر مخاطرات زمین‌ شناختی و زمین ‌شناسی مهندسی این سازمان تهیه شده است، گفت: مسوولان استانها، متخصصین و برنامه ‌ریزان کشور به‌ منظور پیشبرد طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای و همچنین شناسایی پتانسیل‌های معدنی استان خود قادر به بهره‌برداری از گزارش‌های اطلس لرزه‌ خیزی خواهند شد.

نقشه‌ها و گزارش‌های لرزه ‌خیزی تهیه شده از سوی کارشناسان سازمان زمین ‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور در مناطق تبریز، گنبد، زنجان، آمل، ساری، گرگان، سبزوار، کاشمر، ساوه، قم، کرمانشاه، کاشان، شهرکرد، اهواز، بروجن، بهبهان، رفسنجان، کرمان و بندرعباس آماده بهره‌برداری است./س
برچسب ها: اطلس ، لرزه خیزی ، عمرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.