سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمايت بانک کشاورزي از توسعه طرح هاي گلخانه اي

مدير عامل بانک کشاورزي با بيان اينکه حمايت از توسعه طرح هاي گلخانه اي در برنامه قرار دارد، گفت: حضور فعالان تحصيلکرده دانشگاهي در زيربخش هاي متنوع بخش کشاورزي به توسعه پايدار و علمي اين حوزه کمک مي کند و اين قشر در اولويت دريافت تسهيلات هستند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد طالبي افزود: دولت امسال طرح ويژه توسعه کشاورزي را به طور آمايشي در همه استانها آغاز کرده است و خوشبختانه ديگر بانک هاي تجاري هم با توجه به کيفيت و سودآوري طرح هاي کشاورزي در تامين مالي اين حوزه مشارکت خوبي دارند.
وي با بيان اينکه 50 درصد تسهيلات خرد و کلان زيربخش هاي کشاورزي را بانک کشاورزي تامين مي کند، گفت: سهم بانک هاي ديگر هم به اين ميزان نزديک تر است.
طالبي با اشاره به تخصيص منابع ريالي از صندوق توسعه ملي به بخش کشاورزي افزود: اين منابع بطور عادلانه در همه استانها توزيع شده است و همزمان توسعه بيمه محصولات کشاورزي را هم در دستورکار داريم.
مديرعامل بانک کشاورزي افزود: بيش از 151 محصول کشاورزي بيمه مي شود و درحال تغيير الگوي اعطاي تسهيلات خرد در بخش کشاورزي هستيم که شامل وام مصرفي و خريد کالا، اشتغال زايي و همچنين وام هاي خرد کشاورزي مي شود.
طالبي گفت: 10 درصد منابع صندوق توسعه ملي در اختيار بخش کشاورزي قرار مي گيرد که  بخش مهمي از آن استفاده شده است.
وي افزود: قرار بود وام کشاورزي از محل صندوق توسعه ملي با نرخ سود پايين ارائه شود که با ترکيب بخشي از منابع بانک کشاورزي و افزايش حجم تسهيلات، اين منابع مالي با سود 7 درصد در اختيار آنها قرار مي گيرد و تا به حال دو هزار و 500 ميليارد تومان به 61 هزار طرح داده شده است.
طالبي گفت: همچنين طرح جامع و متمرکز بانکداري در بانک کشاورزي در دستورکار است و اميدواريم با همکاري ديگر ارکان شبکه بانکي پرداخت وام و تسهيلات از نظم ويژه اي برخوردار شود.
وي از اختصاص 3 هزار و 500 ميليارد تومان براي طرح توسعه كشاورزي خبر داد و گفت : اين طرح در سه ماه پاياني پارسال آغاز شد  و در اجراي اين طرح 3 هزار و 300 ميليارد تومان از منابع صندوق توسعه ملي در اختيار بانك كشاورزي و صندوق حمايت توسعه كشاورزي قرار گرفت كه شامل 2 هزار و 700 ميليارد تومان براي بانك كشاورزي و 800 ميليارد تومان براي صندوق حمايت از توسعه كشاورزي است.
مديرعامل بانك كشاورزي با بيان اينكه اين بانك با حدود دو هزار شعبه در كشور فعاليت مي کند، گفت : بانك تخصصي کشاورزي هستيم و 90 درصد تسهيلات پرداختي ما در اين بخش است.
وي در باره بيمه محصولات  كشاورزي نيز گفت: در سال زراعي جاري 151 محصول بيمه و بيش از يك ميليون و 900 هزار قرارداد بيمه منعقد و بيش از هزار و يكصد ميليارد تومان غرامت به كشاورزان پرداخت شده است.
طالبي مطالبات معوق اين بانك را 4 هزار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: هيچ تسهيلاتي در بانك كشاورزي بدون معرفي وزارت جهاد كشاورزي پرداخت نمي شود و در قانون  هدفمندسازي هم  600 ميليارد تومان تسهيلات از طريق اين بانك پرداخت شد.
طالبي برنامه هاي آتي اين بانك را الكترونيكي کردن بيمه كشاورزي و راه اندازي سامانه ساپكا، ساماندهي اعتبارات خرد بانك و راه اندازي آن در كل كشور در خرداد سال آينده، الكترونيكي کردن سيستم نظارت، ساماندهي سيستم اطلاعاتي و جايگزيني سيستم الكترونيكي پيشرفته و راه اندازي سيستم بانكداري تخصصي اعلام کرد.
طالبي در باره بانکداري جامع (corebanking )در بانك كشاورزي نيز گفت: از نرم افزار شركت TCS كه از بزرگترين شركتهاي عرضه كننده corebanking ) در دنياست، استفاده مي کنيم.
وي ميزان تسهيلات پرداختي اين بانك در سال جاري را 113 هزار ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: اين رقم در مدت مشابه پارسال 98 هزار ميليارد ريال بوده است./س
برچسب ها: بانک ، کشاورزی ، حمایت ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
حسن طاهری
۲۳:۰۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۳
جهت احداث گلخانه چه تسهیلاتی پرداخت میشود.