سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با صدور بيانيه‌اي صورت گرفت

اعلام موجوديت "جبهه جوانان نسل سوم انقلاب"

جبهه جوانان نسل سوم انقلاب با صدور بيانيه‌اي اعلام موجوديت كرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، جبهه جوانان نسل سوم انقلاب با صدور بيانيه‌اي اعلام موجوديت كرد.

گفتني است كه برخي شنيده‌ها از تمركز اين جبهه روي انتخابات شوراي شهر تهران حكايت دارد.

متن اين بيانيه اي به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب اسلامی ایران الگوی منحصر به فرد حکومت مردم سالار در دوران کنونی و امتداد حرکت حق طلبانه انبیای الهی است.

این انقلاب نقطه عطف تحولات سياسي سده‌هاي اخير محسوب مي‌شود و مفاهيم روح‌بخش آن، دستمايه‌اي براي دگرگوني مناسبات و معادلات غیر انسانی و نخ‌نما شده شرق و غرب قرار گرفته که امواج بیداری ملت‌های آزاده دنیا از دل اقیانوس رحمت آن خروشید و امروزه کاخ‌های ستمگران را به لرزه انداخته است.

در همین حال مستکبران و کوته اندیشان داخلی با تنزل دادن نهضت اسلامي ملت ايران به مفاهيمي نظير كودتاي نرم، جفايي دردناك را در حق اين حركت عظيم روا داشته‌اند تا بلكه بتوانند این انقلاب الهي را از مسیر حق خارج و با تئوري‌هاي مادی گرایانه خویش منطبق سازند؛ حال آن كه انقلاب اسلامي از عمق جان ملت ايران برخاست و به تحولي دامنه‌دار در ساختارهاي سياسي و اجتماعي كشور انجاميد.

 اين دگرگوني در سايه عنايت الهي و نفس مسيحايي پیر جماران محقق شد و بدين سان جمهوري اسلامي ايران پس از پشت سر گذاشتن دوره‌هاي تاسيس و تثبيت، در چهارمين دهه از عمر پر بركت خويش با نام پیشرفت و عدالت، در انديشه آينده‌اي درخشان براي ملت ايران است.

عبور از گردنه‌های پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی تنها در جاده قانون‌گرایی و ولایت محوری با ايجاد ارتباطي پويا و سازمان‌ يافته بين متن جامعه، نخبگان و مسوولان نظام اسلامي محقق خواهد شد.

بر اين اساس جبهه جوانان نسل سوم انقلاب با هدف تلاش براي ساماندهي و افزايش ارتباط متقابل و همبستگي بين نيروهاي معتقد و ملتزم به نظام اسلامي و ولايت مطلقه فقيه به وي‍ژه جوانان حضور خويش را در عرصه سياسي اجتماعي كشور اعلام مي‌كند؛ البته توجه به نكات زير در تبيين ماهيت اين تشكل مفيد خواهد بود:

1- جبهه جوانان نسل سوم انقلاب در صدد است تا از مجراي تبيين و اجرايي‌كردن انديشه‌هاي نوراني امام راحل (ره) و منويات حكيمانه مقام معظم رهبري و با توانمندسازي و بهره‌گيري از تمامي ظرفيت‌هاي كشور، زمينه‌ساز افزايش اعتماد متقابل مردم وحاكميت شود.

عدالت‌خواهي، ولايت‌مداري، قانون‌گرايي، تحول‌طلبي در چارچوب اسلام و قانون، ارج نهادن به كرامت انساني و صيانت از آزادي‌هاي مشروع، اعتقاد حقيقي به مشاركت مردم در اداره كشور، خدمت بي‌منت به محرومان، اهتمام به مبارزه نظام‌مند و خستگي‌ناپذير با مفاسد و توجه به عقلانيت و احترام به اصول شرعي و عقل جمعي در تصميم‌گيري‌ها از جمله اصول تغييرناپذير نسل سومی‌ها خواهد بود.

 2- این جبهه با تلاش جمعی از جوانان فعال در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و از متن و بطن جامعه مسلمان ايران سر برآورده و مي‌كوشد تا در پرتو آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامي و با برنامه‌ريزي، جذب و سازماندهي نخبگان و اقشار در سراسر كشور به ويژه جوانان حركت جديدي را پايه‌گذاري و در اين مسير دست تمامي جريان‌ها، ‌گروه‌ها، احزاب و جمعيت‌هاي موجود در دايره انقلاب اسلامي را به گرمي مي‌فشارد.

3- جبهه جوانان نسل سوم انقلاب معتقد است: ظهور و بروز تفكر اصول‌گرايي در عرصه اجرايي و سياسي كشور كه محصول سال‌ها تلاش، مجاهدت و خون دل خوردن نيروهاي ارزشي كشور بوده است، چند سالي است كه برای خدمت به مردم تلاش می‌کند و امید است با رفع كاستي‌هاي موجود كارهاي اساسي در راستاي تحقق انديشه‌هاي اصول‌گرايانه در كشور انجام شود، امري كه به همت، تدبير و درايت جمعي، برنامه مشخص و بهره‌گيري از همه ظرفيت‌هاي كشور نياز دارد.

اصول‌گرايي، دسته و حزب سياسي و يا تابلوي انتخاباتي نيست كه تاريخ مصرف داشته باشد بلكه يگانه مسير تعالي و پيشرفت ملت است كه بايد با نيتي صادقانه و به دور از هوا و هوس سياسي و انگيزه كسب قدرت براي قدرت در آن گام نهاد و ناملايمات آن را به جان پذيرفت.
 
4- بازگشت فضاي حاكم بر كشور از گفتماني معارضه‌جو و همراه لجاجت به گفتماني سازنده، تعامل‌گرا و وفاق‌طلب امر كوچكي نيست كه بتوان به راحتي از آن گذشت و در پاي جاه‌طلبي‌ها و خودخواهي‌ها آن را قرباني كرد.

اعتقاد ملت به طلايه‌داران گفتمان اصولگرايي، هديه‌اي الهي است كه جز با خدمتگزاري عالمانه و صادقانه و پرهيز از نزاع‌هاي بي‌حاصل و كشمكش‌هاي حزبي و باندي پاس داشته نخواهد شد.

جبهه جوانان نسل سوم انقلاب بر خود واجب مي‌داند تا از هر گونه كمك، همراهي و همكاري با دولت و مجلس خدمتگزار كوتاهي نكند و زمينه را براي عمران و آباداني هر چه بيشتر كشور فراهم سازد.

5- اكنون در دوران دهه چهارم انقلاب اسلامي ، جبهه جوانان نسل سوم انقلاب بر آن است تا در پرتو رهنمودهاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب و با همراهي و هماهنگي با كليه افراد و گروه‌هاي معتقد به نظام اسلامي و مد نظر قرار دادن خدمتگزاري بي‌منت و تلاش براي كارآمدتركردن حكومت، زمينه‌ساز تحقق جامعه اسلامي در سايه‌سار عدالت‌خواهي و پيشرفت جويي باشد؛ افق روشني كه به زيبايي در چشم‌انداز بيست ساله تنظيم شده و دست‌يافتني است.


انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.