سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنان انقلابی بحرین + تصاویر

مقام معظم رهبری می‌فرمایند: اگر زنان در حرکت اجتماعی ملتی حضور نداشته باشند، آن حرکت به جایی نخواهد رسید؛ اگر حضور زنان جدی، آگاهانه و از روی بصیرت باشد، آن حرکت به‌طور مضاعف پیشرفت می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رهبر معظم انقلاب  در دیدار با شرکت کنندگان در اجلاس جهانی «زنان و بیداری اسلامی» به نقش برجسته زنان در عرصه‌های حیات اجتماعی تأکید می‌کنند:

«مطلبى دیگر در مورد نقش زنان در تحولات اجتماعى است؛ در انقلاب‌ها، در همین حرکت بیدارى عظیم اسلامى. من به شما عرض کنم، اگر زنان در حرکت اجتماعى یک ملتى حضور نداشته باشند، آن حرکت به جایى نخواهد رسید، موفق نخواهد شد. اگر زنان در یک حرکت حضور پیدا بکنند، یک حضور جدى و آگاهانه و از روى بصیرت، آن حرکت به‌طور مضاعف پیشرفت خواهد کرد. در این حرکت عظیمِ بیدارى اسلامى، نقش زنان، یک نقش بى‌بدیل است و باید ادامه پیدا کند. زنان هستند که همسران خود را و فرزندان خود را براى حضور در خطرناک‌ترین میدان‌ها و جبهه‌ها آماده می‌کنند و تشجیع می‌کنند».

«امروز در دنیاى اسلام هم همین است؛ در تونس، در مصر، در لیبى، در بحرین، در یمن، در هر نقطه دیگر. اگر زن‌ها در صفوف مقدم حضور خودشان را تقویت کنند و ادامه بدهند، پیروزى‌ها یکى پس از دیگرى نصیب آنها خواهد شد. در این هیچ تردیدى نیست».

اکنون و با گذشت دو سال از انقلاب بحرین که طی آن انقلابیون حوادث و مخاطرات بزرگی را برای پایبندی به آرمانشان پشت سر گذاشته‌اند، زنان به‌عنوان نیمی از افراد جامعه دوشادوش مردان در صحنه‌های مبارزه حضور داشته این‌گونه ندای امامشان را لبیک می‌گویند...


از همان روزهای اول انقلاب با تکیه بر ایمان گام در این مسیر نهاده‌اند


در قنوت نمازشان دعای فرج و پیروزی زمزمه می‌کنند


و صراط مستقیم را از کتاب خدا آموخته‌اند

از همان روزهای اول انقلاب در همه تجمعات حضوری نقش‌آفرین داشتند.


و رهبر را خوب شناخته‌اند


جمعیتشان با مردان برابری می‌کند


از همه اقشار می‌آمدند


امکان ندارد مردانشان را در انقلاب تنها بگذارند

حتی به کودکان‌شان مبارزه را می‌آموزند...

 

در همه نوع فعالیت انقلابی شرکت دارند؛ از دیوارنویسی گرفته ...

تا ساخت کوکتل مولوتف...

نیروهای امنیتی که حمله‌ور می‌شوند، پا به فرار گذاشته... یا در مخفی‌گاهی پنهان می‌شوند...

«خانم الخوزی»، رئیس امور زنان جمعیت وفاق اسلامی بحرین آمار خشونت‌های اعمال‌شده در حق زنان پس از انقلاب 14 فوریه 2011 را تکان‌دهنده دانسته می‌گوید: تعداد زنان بحرینی دستگیرشده در دو سال گذشته به 231 نفر رسیده و این به‌معنای بازداشت متوسط 10 زن در هرماه است.

خانم الخوزی حضور زنان در تظاهرات‌ها را بیانگر آن می‌داند که زنان بحرین برای حل مسائل و مشکلات کشورشان مصمم و خواهان برقراری دموکراسی و تضمین آینده خوب برای فرزندانشان هستند.


خانم الخوزی، رئیس مرکز امور بانوان جمعیت وفاق اسلامی بحرین

خانم الخوزی، رئیس امور بانوان جمعیت وفاق اسلامی به فعالیت‌های سیاسی زنان بحرین در روند انقلاب اشاره و تأکید می‌کند: نقش زنان در انقلاب بحرین به حضور در تجمعات و تظاهرات‌ها خلاصه نمی‌شود بلکه زنان در برنامه‌های سیاسی نیز مشارکت پررنگی دارند. وی همچنین از نامگذاری روز 17 مارس، روز شهادت اولین زن بحرین در میدان اللؤلؤه (میدان شهدا) به روز مبارزه زنان بحرین خبر داده است.


منبع: تسنیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.