سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

توليد پودر نان بدون گلوتن در شيراز

پودر نان بدون گلوتن جهت استفاده خانگی و صنعتی مناسب برای بیماران سیلیاکی در شیراز تولید شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، معصومه کرمی و مهسا مجذوبی تولید کننده این نوع پودر هدف اصلی از انجام این تحقیق را یافتن بهترین فرمولاسیون ممکن برای تهیه پودر نان بدون گلوتن برای استفاده افراد مبتلا به سیلیاک و خانواده های آنها عنوان کردند.

بیماران گوارشی به دلیل بروز حساسیت شدید نسبت به گلوتن که حتی می تواند منجر به مرگ شود می بایست تا پایان عمر از مصرف غذا های حاوی گلوتن خودداری کنند.

این بیماری به علت عدم تحمل جزء گلیادین و گلوتنین ( گلوتن ) گندم ، سکالین چاودار ، هوردئین جو و احتمالاً آویدین جو دو سر است.

این مبتکر گفت : با تهیه چنین محصولی علاوه بر آسان نمودن کار تهیه نان دور ریز نان تولید شده به دلیل بیاتی زودرس و کیفیت نامطلوب آن کاهش می یابد و فرد در هر زمان از طول شبانه روز و به هر مقدار که نیاز داشته باشد می تواند در خانه و به راحتی نان بدون گلوتن تهیه نماید.

مهسا مجذوبی نیز امکان استفاده از پودر نان بدون گلوتن به صورت آماده مصرف در نانواییهای سنتی و صنعتی که امکان تولید چنین نانی را داشته باشند به راحتی فراهم می آید.

تولید پودر نان بدون گلوتن جهت استفاده بیماران مبتلا به سلیاک و خانواده های آنها است به طوری که این افراد بتوانند به راحتی نان مورد نیاز خود را در هر ساعتی از شبانه روز در منزل تهیه نمایند.

تولید پودر نان بدون گلوتن برای استفاده صنعتی و نیمه صنعتی جهت تولید کنندگانی که امکانات تولید چنین نانی را داشته باشند ، برطرف نمودن نیاز غذایی و حداقل بخشی از نگرانی های افراد مبتلا به سلیاک و خانواده های آنها از نظر تامین نان بدون گلوتن ، کاهش ضایعات و دور ریز نان و مواد اولیه مصرفی از اهداف تولید این پودر است و مراحل آزمایش و تهیه این نوع پودر یک سال طول کشید.

به گفته مخترعین : در ایران و حتی در بسیاری از مناطق دنیا پودر نان بدون گلوتن وجود ندارد.

خلفی نژاد مدیر بنیاد نخبگان فارس گفت این اختراع امسال به شماره 77735در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ثبت اختراع شده است./س

برچسب ها: تولید ، نان ، گلوتن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
ارمغان
۰۱:۵۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
لیلاخانم گلیادین چی هست؟
لیلا
۰۰:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام منظور شما از پودر نان دور ریز چیست وچطور میشه آنرا در شهرهای دگر تهیه کرد در اروپا شنیده ام از خود نان معمولی گندم هم میشود گلوتن آن را بیرون کشید آیا میشود شماره شما را داشته باشم . سوال بعدی که خیلی دوست دارم بدانم آناست بدن من به گندم حساسیت نشان میدهد ولی انتی گلیادین من همیشه منفی بوده است ایا منظور این است که به گلوتن مشکل ندارم ممنون میشوم راهنمایی فرمایید.
نگين
۰۹:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۳
سلام ميشه لطفا يه شماره تماس بزاريد