سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشونت والدین اصلی ترین عامل پرخاشگری در کودکان

یک فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: خشونت والدین اصلی ترین عامل پرخاشگری در کودکان است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر نسرین اميري با بیان این که پرخاشگري انواع مختلفي دارد، اظهار داشت:  بعضي از كودكان پرخاشگري كلامي دارند، داد و فرياد مي‌زنند، فحش مي‌دهند و گاهي نيز پرخاشگري فيزيكي دارند و بچه‌هاي ديگر را مي‌زنند، گاز مي‌گيرند يا اجسام را پرت مي‌كنند که به چنين رفتارهايي خشونت يا پرخاشگري گفته مي‌شود.

وی افزود: يكي از عللي كه باعث خشونت در كودكان مي‌شود، خشونت والدين و اطرافيان كودكان است و وقتي مادر بچه را مي‌زند يا به او فحش مي‌دهد، بچه نيز تصور مي‌كند كه او هم مي‌تواند اين كار را انجام بدهد. همچنین برنامه‌هاي تلويزيوني و بازي‌هاي كامپيوتري و سي‌دي‌ها نيز خشونت را تشديد مي‌كند.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم بهزيستي تصریح کرد: بچه‌اي كه بتازگي پرخاشگري مي‌كند خواب و اشتهايش تغيير و كف دستش عرق مي‌كند و دچار اختلال هورموني مي‌شود که تمام اينها نشانه‌ پرخاشگري است.

دکتر امیری با بیان این که گاهي پرخاشگري، بيماري يا گاهي رفتار آموخته شده است، گفت: اگر بيماري است، بايد درمان مناسب براي آن در نظر گرفت اگر آموزشي است بايد منبع آموزش را شناخت، اگر علل آن والدين و محيط است بايد شرايط را تغيير داد، اگر ديدن برنامه خشونت‌آميز است، نبايد كودك را با بي‌تفاوتي به اين رفتار تشويق كرد.

وی خاطرنشان کرد: والدین اگر فرزندان خود را در ارتباط با پرخاشگري مديريت نكنند، ميزان پرخاشگري آنها افزايش خواهد يافت. /ح
برچسب ها: خشونت ، والدین ، پرخاشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.