سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میانگین بهای نفت برنت در محدوده 109 دلار

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد بهای نفت خام برنت در سال جاری میلادی به میانگین 109 دلار برای هر بشکه می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد: انتظار می رود به دنبال رشد عرضه نفت خام منطقه آمریکای شمالی، قیمت های جهانی نفت خام تا حدودی کاهش یابد.

بر اساس ارزیابی این اداره، به دنبال افت تولید نفت خام عربستان سعودی و افزایش خوش بینی ها نسبت به بهبود روند رشد اقتصادی جهان، بنیادهای بازار نفت و انتظارها نیز در ژانویه 2013 تقویت شده است.

آدام سیمنسکی، رئیس اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: با وجود پیش بینی ها درباره کاهش قیمت های جهانی نفت خام نسبت به سطوح کنونی، قیمت بنزین ظرف چند ماه آینده افزایش می یابد و در ماه مه آینده به اوج سه دلار و 37 سنت برای هر گالن می رسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تقاضای جهانی نفت خام در سال جاری میلادی با افزایش روزانه یک میلیون و 50 هزار بشکه ای به 90 میلیون و 200 هزار بشکه در روز می رسد، که این مقدار نسبت به براورد پیشین روزانه 110 هزار بشکه رشد نشان می دهد.

در همین حال، آژانس بین المللی انرژی در تازه ترین گزارش چشم انداز میان مدت خود درباره بازارهای جهانی نفت خام پیش بینی برای تقاضای جهانی نفت در سال جاری را نسبت به برآورد پیشین روزانه 90 هزار بشکه کاهش داد.

بر اساس ارزیابی آژانس، تقاضای جهانی نفت خام با رشد روزانه 840 هزار بشکه به 90 میلیون و 700 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

از سوی دیگر دبیرخانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) سه شنبه (24 بهمن) در تازه ترین گزارش ماهانه خود با توجه به وجود نشانه هایی از بهبود روند رشد اقتصادی پیش بینی برای رشد تقاضای جهانی نفت خام در سال 2013 را نسبت به برآورد پیشین روزانه 80 هزار بشکه افزایش داد.
 
بر پایه این برآورد، تقاضای جهانی نفت خام در سال جاری میلادی با 840 هزار بشکه رشد به 89 میلیون و 680 هزار بشکه در روز می رسد./ر
برچسب ها: میانگین ، قیمت ، نفت ، دلار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.