سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمع اعتراض آميز مردم سوريه در سالگرد اشغال منطقه جولان

مردم سوريه در سي و يکمين سالگرد اشغال منطقه جولان از سوي اسرائيل تجمعي اعتراض آميز برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الميادين ؛ خبرنگار اين شبکه  در اين باره اظهار داشت : اهالي اين منطقه در اعتراض به قوانين اسرائيلي و اشغال منطقه جولان تجمع کردند . اين منطقه همچنان مالامال از اشخاصي است که تجمع کردند  و جمعيت آنها در حال افزيش است به طوري که صدها نفر از شخصيتهاي ديني و جوانان و کهنسالان و کودکان در اين مراسم حضور دارند تا اين مراسم را زنده نگه دارند و بر اين مهم تاکيد کنند که اين منطقه متعلق به خاک سوريه است .

استاد ناظم خاطر از اهالي روستاي مجدل شمس تصريح کرد: هم اکنون در سي و يکمين سالگرد اعتصاب مشهور اهالي جولان سوريه قرار داريم ؛ اعتصابي که به مدت شش ماه طول کشيد و بزرگترين اعتصاب در تاريخ معاصر سوريه به شمار مي رود . اعتصاب مردم و اهالي جولان ضد تصميمهاي اسرائيل بوده است .

وي افزود: بعد از اينکه مردم با اشغال جولان مخالفت کردند مقامات اسرائيلي تلاش کردند بر اهالي اين منطقه فشار بياورند و زندانها و بازداشتگاهها را افزايش دادند همچنين فشارهاي اجتماعي بر اهالي اين منطقه وارد مي کردند . به همين علت مردم تصميم گرفتند اعتصاب کنند . پس از آن اسرائيل بسياري از اعتصاب کنندگان را بازداشت و معلمان و کارگران را از محل کار خود بيرون کرد. از اينروست که  مردم ساکن در منطقه جولان سوريه اجراي قوانين اسرائيلي در منطقه جولان را نمي پذيرند . 

وي همچنين ادامه داد : ما هميشه سالگرد اين اعتصابها را گرامي مي داريم زيرا مطمئنيم اين سرزمين عربي متعلق به سوريه است و دير يا زود به خاک سوريه بازخواهد گشت .وي در زمينه بحران کنوني سوريه نيز گفت همه مي دانيم که اين يک انقلاب نيست بلکه نيرنگ و دسيسه کشورهاي خارجي است که وحدت ملت سوريه را نشانه گرفته است ؛ پس ما تمام اين توطئه هاي خارجي را که بر ملت سوريه تحميل  مي شود محکوم مي کنيم .



                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: تجمع ، اعتراض ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.