سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

بیش از 812 میلیارد ریال تسهیلات توسعه کشاورزی در گیلان پرداخت شد

استاندار گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 812 میلیارد و 30 میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح های توسعه کشاورزی استان پرداخت شده است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،
ˈکیهان هاشم نیاˈ چهارشنبه شب در نشست کارگروه طرح توسعه کشاورزی با بیان این مطلب افزود: با پرداخت این تسهیلات برای چهار هزار و 513 نفر شغل ایجاد می شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات در قالب سه هزار و 307 طرح در بخش های تولیدات دامی ، صنایع تبدیلی ، دامپزشکی ، مکانیزاسیون تولیدات گیاهی ، شیلات ، ابریشم و منابع طبیعی پرداخت شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به امکان توسعه طرح های پرورش ماهی در قفس که ظرفیت تولید آبزیان در استان را دو برابر می کند، اشاره و تصریح کرد: با اجرای طرح نصب هزار قفس در دریا، می توانیم ظرفیت تولید آبزیان استان را براحتی به یکصد هزار تن برسانیم.

وی بیان داشت: با داشتن چنین ظرفیت بی نظیری نباید در استان بیکار وجود داشته باشد و اجرای این طرح به صورت گسترده می تواند گامی برای کاهش بیکاری باشد.

ˈمحمدحسین اصغریانˈ معاون برنامه ریزی استاندار گیلان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون، تعداد سه هزار و 550 طرح کشاورزی با مبلغ یک هزار و 10 میلیارد ریال تسهیلات در بانک کشاورزی استان به تصویب رسیده است.

استان گیلان دارای حدود 230 هزار هکتار زمین شالیزاری، 32 هزار هکتار باغ چای و بیش از 10 هزار هکتار اراضی زیر کشت مرکبات است.

حدود 300 هزار خانوار در گیلان از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند.

منبع:ایرنا
برچسب ها: گیلان ، کشاورزی ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.