سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با هسته‌ی این میوه پوستتان جوان مي‌ماند!

ما نمي‌توانيم براي گذشت زمان و روند پيري چاره‌اي بينديشيم اما آنچه مهم است اينکه براي جلوگيري از روند پيري که نتيجه پيري ناشي از سن و پيري ناشي از نور آفتاب است، بايد کاري کنيم.

 
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سلول‌هاي پوست ما به دو علت پير مي‌شوند؛ يک علت آن، درست مانند ديگر سلول‌هاي بدن و به‌دليل بالا رفتن سن و تغييرات ناشي از سن است که باعث مي‌شود کارکرد و نوع فعاليت سلول‌هاي مختلف دستخوش تغيير شوند...

همه اين تغييرات دست به دست هم مي‌دهند تا فرآيند اکسيداسيون در سلول‌‌هاي پوست اتفاق بيفتد و روند پيري تسريع شود. عامل دومي که به پيري سلول‌هاي پوست منجر مي‌شود، اشعه آفتاب است. اتفاقا همين نورآفتاب نيز با عملکرد مشابه، باعث اکسيداسيون سلول‌هاي پوست و تسريع روند پيري مي‌شود.

ما نمي‌توانيم براي گذشت زمان و روند پيري چاره‌اي بينديشيم اما آنچه مهم است اينکه براي جلوگيري از روند پيري که نتيجه پيري ناشي از سن و پيري ناشي از نور آفتاب است، بايد کاري کنيم. مهم‌ترين و بهترين کار ما اين است که از آنتي‌اکسيدان‌ها استفاده کنيم چون آنتي‌اکسيدان‌ها مي‌توانند از اکسيداسيون سلول‌هاي پوست جلوگيري‌ کنند و پروسه پيري را به تعويق بيندازند. علاوه بر اين آنتي‌اکسيدان‌ها باعث شادابي و نشاط پوست مي‌شوند و عمل کلاژن‌سازي را در پوست تحريک مي‌کنند. در حضور آنتي‌اکسيدان‌ها، کلاژن‌سازي ادامه‌دارتر مي‌شود و بهتر انجام مي‌گيرد. اهميت آنتي‌اکسيدان‌ها تا آنجاست که در داروهاي مختلفي که براي زيبايي وجود دارد و آنها را با نام ضدچروک يا محافظت‌کننده پوست مي‌شناسيد، از انواع آنتي‌اکسيدان‌ها استفاده مي‌شود. اينکه مي‌گويند قرص ويتامين E قرص جوان‌سازي است يا کرم ضدچروک با غلظت ۲۰ درصد از ويتامين C تهيه شده است به اين دليل است که اين مواد جزو آنتي‌اکسيدان‌ها هستند.

از ديگر آنتي‌اکسيدان‌ها که نام آن را در داروهاي ضدچروک شنيده‌ايد به ويتامين۳‌B و يک نوع کوآنزيم به نام ۱۰‌Q (کيوتن) اشاره مي‌کنم. از نظر موادي که منشاء گياهي دارند و در گروه آنتي‌اکسيدان‌ها هستند نيز به ۳ مورد مهم اشاره مي‌کنم که شما مي‌توانيد با مصرف آنها به سلامت خود کمک کنيد و روند پيري را به تاخير بيندازيد. اولين آن چاي‌سبز است. خود را عادت بدهيد روزي يکي، ‌دو ليوان کوچک چاي‌سبز (البته بدون قند و مخلفات همراه ديگر) بنوشيد تا به مرور متوجه خاصيت جوان‌سازي و شادابي آن شويد. دوم يک اسيدچرب به نام «فروليک‌اسيد» و سوم عصاره دانه انگور است. اغلب ما به مصرف ميوه عادت نداريم و اگر هم ميوه‌هاي خوبي مانند انگور را مي‌خوريم هسته‌هاي آن را درمي‌آوريم و فقط گوشت شيرينش را مي‌خوريم در حالي که ارزش آنتي‌اکسيداني فوق‌العاده دانه‌انگور را نمي‌دانيم. پس، از اين به بعد آن را دور نيندازيد و خوب بجويد و بخوريد.

به‌طور خلاصه، همه آنتي‌اکسيدان‌هاي ذکرشده را مي‌توانيد در ميوه‌‌ها و سبزي‌هاي تازه بيابيد. با مصرف مقادير قابل‌توجهي از اين ۲ گروه موادغذايي هم مي‌توانيد پوست جواني داشته باشيد و هم به دليل آنتي‌اکسيدان‌هايشان شاداب و سلامت و با اندامي متناسب از زندگي لذت ببريد.
برچسب ها: هسته ، پوست ، میوه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.