سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همسر سناتور سابق آمريکا:

قوانین آمریکا جنبه فردگرایی دارد

همسر سناتور سابق آمريکا گفت: ما مي‌توانيم بفهميم که اسلام هسته مرکزي تمام جوانب زندگي در کشورهاي اسلامي است در حالی که در آمريکا اديان مختلف با طرز فکرهای گوناگون وجود دارد و به همین دلیل قوانين آمريکا جنبه فرد گرايي داشته و از چارچوب مناسبی برخوردار نیست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، ويتني گراول همسر سناتور سابق آمريکا در نشست تخصصي بين‌المللي نقشه راه احیای حقوق بشر و میثاق حقوق زن در اسلام اظهار داشت: به عقيده من دانستن اين موضوع که زنان در کشورهاي اسلامي چگونه در جنبه‌هاي مختلف زندگي پيروزمندانه گام برداشته‌اند بسيار جالب است چراکه ما نيز در آمريکا به دنبال راه پيشرفت و ارتقاي وضعيت فعلي زنان هستيم.

وي افزود: گرچه در اين حوزه با چالش‌هايي مانند ترديد در بحث برابري زن و مرد و چگونه تعادل در بنيان خانواده مواجه هستیم اما من اميدوارم مذاکرات بيشتري در مورد مسائل مشترک در بحث حقوق زنان و حقوق بشر داشته باشيم.

ويتني گراول تصريح کرد: ما مي‌توانيم بفهميم که اسلام هسته مرکزي تمام جوانب زندگي در کشورهاي اسلامي است در حالی که در آمريکا اديان مختلف با طرز فکرهای گوناگون وجود دارد و به همین دلیل قوانين آمريکا جنبه فرد گرايي داشته و از چارچوب مناسبی برخوردار نیست.

همسر سناتور سابق آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبني بر برنامه هستهِ‌اي ايران گفت: آمريکا داراي انرژي هسته‌اي است و ايران را نیز برای دستيابي به فناوري هسته‌اي به طور بومي مورد تشويق قرار داده است.

ويتني گراول افزود: من باور دارم که کشور شما به دنبال بمب هسته‌اي نيست و اي کاش نه کشور من و نه هيچ کشور ديگري به بمب هسته‌اي دست پیدا نکند.

وی در ادامه اظهار داشت: شخصا آرزو دارم که کشورها از استفاده از انرژي هسته‌اي به عنوان سوخت دست بکشند چراکه پلوتونيوم حاصل از اين فرآيند روند ساخت بمب اتم را بسيار آسان مي‌کند.

همسر سناتور سابق آمریکا در پايان در مورد همسر خود یادآور شد: همسر من مايکل گراول، سناتور سابق آمريکا و کسي که براي اولين بار برخورداري آمريکا از انرژي هسته‌اي را مورد انتقاد قرار داد باور دارد که ايران نه فقط حق برخورداري از انرژي هسته‌اي بلکه حق دفاع از مواضع خود به عنوان يک ملت را دارد و معتقد است که ايران به دنبال ساخت بمب اتمی نيست.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، آمریکا ، بمب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.