سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الهام در جمع خبرنگاران:

من سربازم و دوره اضافه خدمتم را مي‌گذرانم

سخنگوي دولت گفت: من در مورد فضاي سياسي فعلي اظهار نظر نمي‌كنم و در حال حاضر سرباز نظام هستم و دوره اضافه خدمتم را طي مي‌كنم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "غلامحسين الهام" در حاشيه نشست تخصصي بين‌المللي نقشه راه و احياي حقوق بشر و ميثاق حقوق زن در اسلام در جمع خبرنگاران، گفت: اين بحث در راستاي سازمان همكاري كشورهاي اسلامي در عرصه حقوق بشر و احياي بيانيه حقوق بشر اسلامي قاهره كه مدتها به فراموشي سپرده شده بود قرار دارد.

وي افزود: با حركتي كه در چند سال اخير در كنفرانس اسلامي سابق و در سازمان شوراي همكاري كشورهاي اسلامي صورت گرفته تأكيد دارم كه كارگروه تخصصي تلاش مي‌كند اين اهداف را در قالب بيانيه‌ها و منشور به صورت زيردستي و جزيي تكميل كند.

معاون رئيس جمهور تصريح كرد: اين اجلاس در بحث حقوق بشر زنان طي دو روز ادامه دارد و اميدوارم دستاوردهاي خوبي داشته باشد.

الهام افزود: مباني اسلامي و فرهنگي مشترك كشورهاي اسلامي مسير جديدي را براي ارتقاء حقوق انسان و حفاظت از آن رقم زده است.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر ادامه برگزاري سلسله كنفرانس‌هاي حقوق بشر اسلامي گفت: اين برنامه‌اي است كه بايد ادامه يابد تا گفتمان حقوق بشر اسلامي به عنوان گفتماني كه پايان جديدي براي برون رفت از خلأهاي موجود وجود دارد به جامعه بشري و انساني عرضه كند.

الهام در ادامه تأكيد كرد: تنوع حقوق بشري در قالب اروپايي و آمريكايي بيانگر تنوع فرهنگي در بحث حقوق بشر است و تحت تأثير قرار داده است،‌ بنابراين جاي بحث حقوق بشر اسلامي در اينجا خالي است كه اين كنفرانس‌ها مي‌توانند آن را تكميل كنند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص كانديداتوري براي انتخابات رياست جمهوري آتي، گفت: من سربازم و دوره اضافه خدمتم را طي مي‌كنم و رسالتي جز سربازي ندارم.

سخنگوي دولت خاطرنشان كرد: در خصوص فضاي سياسي فعلي اظهار نظري ندارم و مايل به اظهار نظر سياسي در اين شرايط براي انتخابات نيستم.
برچسب ها: الهام ، فضای ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.