سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آیین نامه افتتاح موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر؛

وزیر ارشاد: مردم در حماسه 22 بهمن سربلند بیرون آمدند

سيد محمد حسيني گفت:مردم در عرصه پایداری و استقامت تاکنون در تمامی آزمون ها موفق بوده اند که حماسه 22 بهمن نمونه این آزمون است.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در آیین افتتاح موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر در محل این موسسه، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم عزم جزم خود در عرصه پایداری و استقامت تاکنون در تمامی آزمون ها موفق بوده اند که نمونه این موضوع را می توان در حماسه بزرگ 22 بهمن مشاهده کرد.

وی ادامه داد: در زمینه آموزش فرهنگ و هنر پیش از افتتاح این موسسه 96 مرکز داشتیم که 36 عدد آن دولتی و 57 مرکز نیز به شکل خصوصی اداره می شد.

حسينی اظهار داشت: رشته های مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری، و حج و اوقاف در زمره رشته های تدارک دیده شده به فراگیران است.

وی تصریح کرد: امروز نیاز کشور به رشته های کاربردی خیلی بیشتر است و امروز علم به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می شود نه یک فضیلت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: یکی از مسئولیت های موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر اعتلای درجه های مختلف هنری به صاحب نظران رشته های مختلف این عرصه از جمله موسیقی و تئاتر است.

حسینی گفت: اطلاعات ارائه شده در این مرکز باید به روز باشد و ما رشته های فرهنگ و هنر را در زمره علوم انسانی به شمار می آوریم و علوم انسانی هم باید برخواسته از فرهنگ و هنر باشد.

حمید رضا شاه آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر در این مراسم گفت: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی آمار بسیاری را از طریق پیشرفت فزاینده علوم می شنویم و برای انقلابی که اصل ماموریت آن عرصه فرهنگ و هنر بوده ، توجه به آموزش عالی دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: یکی از مراکزی برای پر کردن خلاء فرهنگی پیش بین شده موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر است.

عیسی کشاورز مدیر کل سابق دفتر آموزش وزارت ارشاد در این مراسم اظهار داشت: اقدام وزارت ارشاد برای افتتاح موسسه آموزش عالی فرهنگ و هنر شایسته حمایت جدی است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.