سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فجر سی و یکم در آینه سیمرغ بلورین؛

جای نام "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" در نامزدهای بهترین فیلم خالی بود

جای نام فیلم سینمایی "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" در نامزدهای بهترین فیلم و کارگردانی خالی بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته در قسمت دهم از سری برنامه های هفت ویژه جشنواره سی و یکم فیلم فجر با اجرای محمود گبرلو به طور زنده از برج میلاد رضا رستگار منتقد سینما گفت: مستندها و فیلم سازان آن همیشه مظلوم واقع می‌شود در صورتی که با یک برنامه ریزی درست و مناسب شرایط برای تماشای مستند در جشنواره فراهم می‌شود باید سینمای مستند به عنوان یک سینمای جدی توجه کرد و اکنون در مرکز گسترش سینمای مستند تجربی تنها هستند ساخته نمی‌شود. 

وی ادامه داد: امسال سینمای ما در همه زمینه‌ها یک عقب گرد کلی داشته است و این تولیدات و فیلم در حد اندازه سینما ما نیست. 

این منتقد در مورد فیلم سینمایی "ترنج" گفت: من شخصیت و فرهنگ و سیر تطور سینمای راعی را دوست دارم اما انگار فشار زیاد او را در پیله ای موضوعات خنثی نگه داشته است فیلم سازی راعی به لحاظ تکنیک جلو رفته اما در دستاوردهای فنی موفق نیست و صحنه با تماشاگر و فیلم با مردم در ترنج فاصله ایجاد می‌کند. 

این منتقد عنوان کرد: اصطکاک شدید ارتش و سپاه در "زیباتر از زندگی" قهرمان را به شعارزدگی در فیلم نزدیک می‌کند اما در جشنواره امسال تنها دو نقطه روشن یکی فیلم "کلاس هنرپیشگی" و دیگری اثر پوران درخشنده "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" بود فیلم اسکلت بندی و چهارچوب درستی دارد و درخشنده نقد کردن و شفاف کردن جامعه خود را دوست دارد و به عنوان یک هنرمند جسارت تحسین برانگیزی در وجود او است. 

محسن دریالعل منتقد سینما در ادامه گفتگو اظهار داشت: "ترنج" برای به تصویر کشیدن جبروت از ابراز ناملموس و نادرست استفاده می‌کند و فرم و محتوا به این فیلم اولین ضربه را وارد کرده است اما در فیلم "زیباتر از زندگی" نگاه مادرانه‌ی شاه حسینی مانع از شخصیت پردازی درست و نشان دادن مناسب شهید علم الهدی شده است. 

وی افزود: هنگام بیان اسامی نامزدهای بهترین فیلم جای اثر پوران درخشنده "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" بسیار خالی بود بسیار بسیار اثر این کارگردان نسبت به گذشته پیشرفت کرده است./ي2
براي مشاهده آخرين اخبار، تصاوير و فيلم هاي جشنواره اينجا را كليك كنيد.
برچسب ها: جشنواره ، فیلم فجر ، سینما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.