سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محققان بیولوژی کشور خبر دادند:

بررسی روش جدید مولکولی تشخیص سرطان سینه

روش تشخیص سرطان در کشور بر اساس علائم روند بیماری و سایر روش های تجربی است و محققان کشور تلاشند تا به روش جدید تشخیص سرطان پستان دست یابند.

پروفسور کریم نیرنیا محقق بیولوژی کشورمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: ابتلا به سرطان در کشور ما نسبت به سایر کشورها زیاد شده که ژنتیک، استرس، تغذیه می تواند در این بیماری دخیل باشد، محقق کشورمان از همکاری جمعی از محققان ایرانی و آلمانی در پژوهشگاه های آلمان و در موسسه پزشکی فرد محور خبر داد .

وی افزود: سرطان در هر فرد با فرد دیگری متفاوت است و علت و روند سرطان در افراد مختلف، متفاوت است و به این دلیل موسسه پزشکی در آسمان به یک موسسه فرد محور اطلاق می شود.


پروفسور نیرنیا در ادامه اظهار داشت: با تشخیص سرطان که اکثراً به صورت تجربی و با مشاهده عوارض و علائم بدست می آید فرد متحمل هزینه های بالای شیمی درمانی و در برخی مواقع در معرض قرار گرفتن عوارض آن است.

 بالای 40 درصد افراد بدون نیاز شیمی درمانی می شوند

محقق کشورمان گفت: بیماری سرطان به شکل عمومی دیده می شود و بسیاری از افراد بدون نیاز شیمی درمانی می شود و این در صورتی است که با تشخیص مولکولی بیماری سرطان در صورت قطعیت روند درمان، شیمی درمانی را به بیمار توصیه می کنیم.

نیرنیا از وارد کردن ژن سرطان به روش تراریخت به جهت بهره مندی از روند بیماری و راه های شناخت سرطان  در این بررسی ملکولی خبر داد.

وی گفت: تشخیص پاتولوژی برای تشخیص مولکولی سرطان و توجه ویژه به فرد محوری سرطان را از ویژگی های مهم طرح تحقیقاتی خبر داد./ع2
برچسب ها: مولکول ، سرطان ، سینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.