سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست خبری "فرزند چهارم" عنوان شد؛

"فرزند چهارم" نگاه تحقیرآمیز ندارد/1میلیارد و 600 میلیون تومان بودجه فیلم بود

وحید موسائیان گفت: فیلم هیچ گونه تحقیرآمیزی ندارد بلکه با نگاه انسانی به موضوعات داخلی و خارجی می پردازد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، نشست خبری فیلم "فرزند چهارم" با حضور وحید موسائیان کارگردان، مهدی هاشمی، مهتاب کرامتی و حسین محب اهری بازیگران، آزیتا موگویی طراح صحنه و لباس و فریدون شهبازیان آهنگساز برگزار شد.
وحید موسائیان کارگردان در ابتدا در مورد فیلمش گفت: ایده فیلم زمانی شکل گرفت که قرار بود من برای سومالی دو مستند بسازم و در سفر به سومالی ایده ساخت فیلم سینمایی در ذهنم ایجاد شد.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سومالی دولت واحدی ندارد، نبود امنیت مهمترین دغدغه ام بود. بیشترین تردید من در مورد امنیت کشور و همکاری با دیگر عوامل بود.
موسائیان نسبت به برخی از جوسازی ها عنوان کرد: در ابتدای تولید، جوسازی بدی برای فیلم رخ داد و با اعلام هزینه های بسیار قصد تخریب فیلم را داشتند و این باعث شد نسبت به هزینه اندک برای تولید اشتباه کرده باشند.
وی با اعلام بودجه فیلم اظهار داشت: با هزینه یک میلیاردو 600 میلیون تومان توانستیم فیلمی با هزینه اندک در تهران و آفریقا تولید کنیم تا تمام صحنه ها را به صورت مستند و واقعی نمایش دهیم.
آزیتا موگوی طراح صحنه و لباس فیلم درخصوص مشکلات تولید عنوان کرد: فیلمبرداری در خارج از کشور به طور طبیعی مشکلات زیادی دارد و امیدواریم که با وجو مشکلات تولید نخاطب توانسته باشد با آن ارتباط برقرار کند.
مهدی هاشمی بازیگر در ادامه درباره همکاری خود گفت: باتوجه به سابقه کاری موسائیان و همکاری قبلی در فیلم "گلچهره" دلیل حضور من در این فیلم بوده که به جهت فیلم های مستندگونه و واقعی کارگردان همکاری در این دو ماه بسیار بی نظیر بوده است.
در ادامه مهتاب کرامتی نیز درباره حضور خود گفت: یکی از دلایل من برای حضور در این فیلم بخش مستند و سابقه کارگردان است و باتوجه به نزدیک بودن فیلمنامه با روحیاات من همکاری با موسائیان را قبول کردم.
وی ادامه داد: نبود امنیت در سومالی ترس برای ما ایجاد کرد و شرایط بسیار خطرناکی که حضور در آن بسیار ترسناک بود.
حسین محب اهری بازیگر فیلم در ادامه اظهار داشت: دومین باری است که با نقشی متفاوت با موسائیان همکاری دارم و توانستم در طول این فیلم با مردم آفریقا ارتباط خوبی را برقرار کنم.
موسائیان درخصوص حمایت های بنیاد فارابی، عنوان کرد: حمایت های بنیاد فارابی، میرعلایی، و نجاریان باعث ساخت این فیلم شد که نشان دهیم روابط ایران با دیگر کشورها چگونه است و قصد شعاری کردن یا تبلیغات را نداشتیم.
وی اظهار داشت: فیلم هیچ گونه تحقیرآمیزی ندارد بلکه با نگاه انسانی به موضوعات داخلی و خارجی می پردازد. این فیلم با فضای مستقل و کمک های هلال احمر ساخته شد.
در پایان مهتاب کرامتی درخصوص بازی خود در این فیلم خاطرنشان کرد: دو ترس برای بازی در من وجود داشت، یکی شعاری شدن فیلم و دیگری باورپذیر شدن برخی از صحنه ها بود که خوشبختانه هیچ اتفاقی رخ نداد./ی2
برای مشاهده آخرین اخبار، تصاویر و فیلم های جشنواره اینجا را کلیک کنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.