سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

اعمال جراحی کم تهاجمی راهی برای کاهش هزینه های درمانی

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اعمال جراحی کم تهاجمی قلب و عروق در راستای کاهش هزینه های درمانی و بستری و نیز مشکلات بعد از عمل ابداع شده اند .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا قویدل دبیر علمی اولین دوره آموزشی فوق تخصصی اعمال جراحی کم تهاجمی قلب و عروق با بیان اینکه درد و جای زخم از مهمترین دغدغه های بیماران پس از اتمام اعمال جراحی مانند اعمال جراحی قلب است گفت : طی سالیان اخیر در راستای رفع مشکلات فوق و کاستن از هزینه های درمانی و بستری ، روشهای جراحی به اصطلاح کم تهاجمی ابداع شده اند .

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه امروزه پیشرفتهای خوبی در این زمینه و جراحی قلب صورت پذیرفته و عملهای جراحی متفاوتی با این روش قابل انجام شده است اظهار کرد: اگر چه کشورهای صنعتی دراین زمینه پیشگام هستند ولی در کشور ما نیز خوشبختانه ، در چند مرکز محدود یکسری از اینگونه اعمال جراحی انجام می شود .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد : به منظور افزایش میزان آگاهی و تجربه اساتید داخلی و نیز زمینه سازی برای انجام اعمال جراحی بیشتر ، متنوع تر و گسترده در سطح کشور ، تلاشهایی صورت گرفت تا اولین دوره آموزشی جراحی کم تهاجمی توسط اساتید انجمن جراحان قلب و ریه اروپا EACTS در اروپا و در مرکز آموزشی تحقیقاتی و درمانی شهید رجایی برگزار گردد.

جراحی های کم تهاجمی راهی برای بیمارانی که قادر به عمل باز نیستند

وی با بیان اینکه این اولین دوره آموزشی در این حیطه از جراحی قلب است که انجمن جراحان قلب و ریه اروپا ، خارج از اروپا برگزار می کند تصریح کرد :امیدواریم با برگزاری هر چه بهتر این دوره ، کشور ما به عنوان میزبان دوره ای این سری از برنامه های آموزشی در سطح منطقه انتخاب و سالهای بعدی دوره های پیشرفته تری از این برنامه آموزشی در ایران برگزار شود .

دکتر قویدل یادآور شد :در این دوره آموزشی علاوه بر جراحی کم تهاجمی ، روشهای جراحی اندووسکولار آئورت نیز مورد بحث و بررسی قرار میگیرد که در این روش استنت های داخل عروقی از طریق پوست و شریان های محیطی اندام تحتانی در ناحیه کشاله ران داخل شریان ائورت و شاخه های آن قرار میگیرد که یکی از موارد کاربرد اصلی آن آنوریسمها یا آئورت نزولی هستند .

وی با اشاره به اینکه جراحی معمول این بیماریها ، هم از نظر تکنیکی مشکل و وقت گیر  است و هم عوارض مهمی ممکن است در جریان جراحی و پس از آن رخ دهد گفت :  از طرف دیگر برای یک سری از بیمارانی که به علت شرایط زمینه ای امکان جراحی بی خطر وجود ندارد می توان از روشهای اندووسکولر حتی تعبیه دریچه های آئورت  استفاده نمود.

دبیر علمی این برنامه در پایان با بیان اینکه در این دوره آموزشی همکاران اینترنسنال کارودیولوژی که در زمینه جراحی اندووسکولر هم تجربه و فعالیت دارند نیز شرکت خواهند کرد تا تجربیات علمی و عملی خود را با جراحات قلب به اشتراک بگذارند خاطرنشان کرد: قدمهای مهمی در زمینه جراحی کم تهاجمی و اندووسکولر در کشورمان توسط همکاران محترم برداشته شده است که امیدواریم  با برگزاری دوره ها و سمپوزیوم ها های عملی این همکاران بیشتر از تجربیات خود استفاده نمایند./س
برچسب ها: قلب ، عروق ، جراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.